فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه – خبرگزاری اکسیبو | اخبار ایران و جهان

سید هادی خاضعی در گفت و گو با خبرنگار اکسیبو، افزود: چشمه «کورسا» همه ساله از اواخر زمستان تا اواسط بهار یکی از جاذبه های توریستی شهرستان کهگیلویه است.

وی ابراز داشت: با توجه به حجم بالای خروجی آب و زمین های مستعد کشاورزی در پایین دست، استفاده از آب این چشمه یک ضرورت به شمار می آید.

خاضعی تصریح کرد: با پیگیری های بعمل آمده و در راستای تحقق شعار سال و حمایت ویژه از کشاورزان، اداره امور آب اقدام به بستن دریچه بند شبکه آبیاری و زهکشی دشت چرام جهت آبگیری و سپس هدایت آب به کانال شبکه آبیاری کرده است.

فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه

خاضعی هدف از این اقدام را آبیاری مزارع تحت پوشش این شبکه عنوان و خاطرنشان کرد: بستن دریچه ی بند آب منجر به افزایش تولید و رونق بیش از بیش کشاورزی خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: علاوه بر هدایت آب چشمه مذکور برای بهره برداری و مدیریت توزیع نیز مشارکت کشاورزان در این طرح لحاظ شده است

رییس امور آب شهرستان کهگیلویه ادامه داد: دهیاران و شوراهای اسلامی مسوولیت مدیریت توزیع و نظارت را در اراضی مذکور تا اتمام آبیاری بر عهده دارند که انتظار می رود نتایج مطلوبی را به جا بگذارد.

خاضعی افزود: انجام چنین طرحی علاوه بر مزایای گردشگری و اکوتوریسم باعث رونق بیش از بیش کشاورزی به عنوان زیربنای توسعه با مشارکت جوامع محلی می شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح که با تلاش ها و پیگیری های اداره منابع آب به سرانجام رسیده هیچ هزینه ای را به کشاورزان تحمیل نکرده و کشاورزان هیچ گونه آب بهایی بابت این آبیاری به دولت پرداخت نخواهند کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه – خبرگزاری اکسیبو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه – خبرگزاری اکسیبو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.