درمان سریع گرفتگی گردن در خانه

چگونه گرفتگی گردن را در ۶۰ ثانیه بهبود دهیم؟

گرفتگی در هر عضله ای آزار دهنده است اما بدتر از همه این است که این مشکل در عضلات گردن یا بالای کمر پیش بیاید. با اینکه یک ماساژ درست و حسابی می تواند به باز شدن عضلاتتان کمک کند اما وقتی سرکارید ممکن است وقت نداشته باشید تا به یک متخصص مراجعه کنید. جای نگرانی نیست خودتان در یک دقیقه می توانید این گرفتگی را رفع کنید. من به شما نشان خواهم داد درمان سریع گرفتگی گردن چیست و چگونه عمل کنید.

درمان سریع گرفتگی گردن در خانه

گام اول: ابتدا منطقه ای را که درد می کند شناسایی کنید.

اگر سمت راست گردن یا بالای کمرتان بود دست راستتان را روی آن منطقه قرار دهید.

اگر سمت چپ بود از دست چپ استفاده کنید.

گام دوم: با انگشتان خود روی گرفتگی فشار بیاورید، سخت فشار دهید.

مواظب باشید، ممکن است خیلی حس خوبی نباشد.

اما دردی است که می توانید تحملش کنید نه دردی تیز و آزار دهنده.

اگر نمی توانید کاملا به آن دسترسی پیدا کنید، یک توپ تنیس یا دیگر موارد مشابه می توانند این کار را برایتان انجام دهند.

گام سوم: سرتان را به آرامی به سمت مخالف گرفتگی بچرخانید.

در حالی که سعی می کنید با چانه زیر بغلتان را لمس کنید، سرتان را به صورت مورب خم نمایید.

فعال کردن عضلات گرفته به همراه مقداری فشار می تواند گرفتگی را بخواباند.

گام چهارم: گام های یک تا سه را ۲۰ مرتبه تکرار کنید.

پس از آن به گردن و بالای کمر خود یک کشش درست و حسابی وثل وقتی از خواب بیدار می شوید بدهید.

این کار را در طول روز چند بار تکرار کنید تا عضلاتتان آرام شوند.

درمان گرفتگی شانه و گردن

قرص شل کننده عضلات گردن و کتف برای درمان فوری گردن درد

مصرف مسکن ها یکی از سریع ترین راه ها برای خلاص شدن از شر اسپاسم در عضلات گردن و درد ناشی از آن است. باید دارو را با دقت و طبق دستورالعمل مصرف کنید. به عنوان مثال، اگر در گروه سنی بزرگسالان هستید، باید هر 4 تا 6 ساعت یکبار قرص مصرف کنید. ایبوپروفن بر خلاف سایر مسکن ها در کاهش التهاب نقش دارد. به همین دلیل پس از خوردن آن درد ناشی از اسپاسم عضلات گردن به سرعت برطرف شد. سایر مسکن ها مانند استامینوفن و تیلنون به کاهش درد کمک می کنند، اما نقشی در کاهش التهاب ندارند. داروهای زیادی برای گردن درد وجود دارد اما باید با توجه به شدت درد و نوع گردن درد آنها را مصرف کنید.

در صورت تداوم درد، فرد با توجه به توصیه پزشک از آمپول ها یا قرص های شل کننده عضلانی استفاده می کند. این در حالی است که داروهای ضد درد به درد او پاسخ نمی‌دهند. شل کننده های عضلانی به طور مستقیم درد را تسکین نمی دهند، اما با شل کردن عضلات گردن، اسپاسم و درد به تدریج از بین می رود.

تمرینات ورزشی برای درمان سریع گرفتگی گردن

 تمرینات ورزشی خاصی برای تقویت عضلات ضعیف، بهبود وضعیت بدن و افزایش ثبات ناحیه گردن و شانه تجویز می‌شود. تمرینات تقویتی برای عضلات شانه و گردن می‌تواند به حمایت از مفاصل و کاهش فشار بر روی ساختارهای آسیب‌دیده و درمان سریع گرفتگی گردن کمک کند.

تمرینات کششی ملایم برای بهبود انعطاف‌پذیری و کاهش سفتی عضلات و درمان گرفتگی گردن و شانه استفاده می‌شود. حرکات کششی همچنین می‌تواند به آزاد شدن گره‌ها و کاهش اسپاسم عضلانی کمک کند. البته که برای درمان گرفتگی شانه توسط ورزش حتماً باید یک فیزیوتراپیست با توجه به علت گرفتگی، یک برنامه شخصی‌سازی‌شده ارائه دهد. لطفاً از انجام تمرین‌های خودسرانه خودداری کنید.

 مانیپولاسیون برای درمان فوری گردن درد

مانیپولاسیون شامل تکنیک‌های عملی توسط فیزیوتراپیست برای تحرک و دست‌کاری مفاصل و بافت نرم آسیب‌دیده است. مانیپولاسیون می‌تواند به کاهش درد، افزایش دامنه حرکتی مفصل و بهبود انعطاف‌پذیری عضلات و درمان سریع گرفتگی گردن و شانه کمک کند.

از این رو برای پاسخ به سوال برای گرفتگی گردن چه کنیم؟ انجام مانیپلاسیون می تواند تاثیر گذار باشد.

اصلاح وضعیت بدنی

 اصلاح عادات وضعیت نامناسب برای کاهش فشار بر روی عضلات گردن و شانه ضروری است. فیزیوتراپیست ممکن است توصیه‌ها و تمریناتی را برای تشویق همسویی مناسب در طول فعالیت‌های مختلف روزانه ارائه دهد. فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند برای درمان گرفتگی شانه و گردن راهنمایی‌هایی را در مورد ارگونومی مناسب در محل کار و خانه برای جلوگیری از فشار بیشتر و کاهش خطر دردهای مکرر ارائه دهند.

گرما و سرما درمانی برای درمان فوری گردن درد

اعمال گرما در ناحیه آسیب‌دیده می‌تواند به آرامش عضلات، بهبود گردش خون و کاهش درد و سفتی کمک کند. معمولاً در طول این درمان از بسته‌های حرارتی، حوله‌های گرم یا پدهای گرم‌کننده استفاده می‌شود.

استفاده از کیسه‌های سرد یا یخ در ناحیه دردناک می‌تواند به کاهش التهاب و بی‌حس کردن ناحیه کمک کند و باعث تسکین درد شود. سرما درمانی به‌ویژه در مرحله حاد آسیب یا زمانی که التهاب قابل‌توجهی وجود دارد مفید است. البته در درمان سریع گرفتگی گردن، مهم است که درمانگر از سرما و گرما به‌صورت هم‌زمان استفاده نکند.

 اولتراسوند برای درمان فوری گردن درد

اولتراسوند از امواج صوتی برای بهبود جریان خون و تحریک بافت‌های عمیق ناحیه آسیب‌دیده استفاده می‌کند و به کاهش درد و درمان گرفتگی شانه و اسپاسم و درد عضلانی کمک می‌کند. اولتراسوند یک درمان غیرتهاجمی و بدون درد است که معمولاً در فیزیوتراپی استفاده می‌شود و نتایجی مثبتی در درمان گرفتگی گردن و شانه ارائه می‌دهد.

درمان فوری گردن درد با تحریک الکتریکی

  تحریک الکتریکی، مانند تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS)، شامل اعمال جریان‌های الکتریکی سطح پایین به عضلات است. TENS می‌تواند با مسدود کردن سیگنال‌های درد و ترویج ترشح اندورفین، که مواد شیمیایی طبیعی تسکین‌دهنده درد تولیدشده توسط بدن، به کاهش درد و درمان سریع گرفتگی گردن و کتف کمک کند.

مگنت تراپی

مگنت تراپی شامل استفاده از آهنرباهای ساکن روی یا نزدیک ناحیه دردناک است. اعتقاد بر این است که آهنرباها ممکن است گردش خون را بهبود بخشند، التهاب را کاهش دهند و درد را تسکین دهند. از مگنت تراپی در درمان گرفتگی شانه و گردن نیز می‌توان استفاده کرد.

تکارتراپی

تکارتراپی یا انرژی انتقال‌یافته خازنی و مقاومتی نیز یک روش نسبتاً جدید در فیزیوتراپی است که از انرژی الکترومغناطیسی برای بهبود بافت و کاهش درد استفاده می‌کند. تکارتراپی شامل اعمال هر دو جریان خازنی و مقاومتی است که گرما را در بافت ایجاد می‌کند و می‌تواند منجر به اثرات فیزیولوژیکی مفید مانند افزایش جریان خون، بهبود ترمیم بافت و تسکین درد شود. از تکارتراپی در درمان گرفتگی گردن و شانه نیز می‌توان استفاده کرد.

پیروی مداوم توصیه‌های فیزیوتراپیست و شرکت فعالانه در تمرینات و درمان‌های تجویزشده برای دستیابی به بهترین نتایج بسیار مهم در درمان گرفتگی شانه است. مدت درمان سریع گرفتگی گردن به کمک فیزیوتراپی بسته به‌شدت بیماری و پاسخ فرد به درمان متفاوت خواهد بود. با پیشرفت بیمار، فیزیوتراپیست ممکن است برنامه درمانی را بر این اساس تنظیم کند تا از بهبود مستمر و پیشگیری از مشکلات آینده اطمینان حاصل کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درمان سریع گرفتگی گردن در خانه" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درمان سریع گرفتگی گردن در خانه"، کلیک کنید.