بررسی مودم روتر بی سیم LTE دی لینک مدل DWR-953

نقد و بررسی

مودم روتر بی سیم D-Link DWR-953 مدل LTE

بدنه مودم روتر بی سیم D-Link DWR-953 مدل DWR-953 LTE از پلاستیک و رنگ مشکی ساده ساخته شده است. در کل کیفیت بدنه خوب است و تنها نقطه ضعف آن طراحی قدیمی است. سه آنتن قابل جابجایی در پشت مودم وجود دارد. دو آنتن جانبی مستقیماً به ماژول 4G متصل می شوند و سیگنال دریافتی سیم کارت را تقویت می کنند. وجود آنتن مجزا برای مودم روی سیم کارت نکته بسیار خوبی است و می توان به کیفیت دریافت مودم در حالت 4G خوش بین بود. مودم 4G این دستگاه LTE Cat4 است و حداکثر سرعت دانلود و آپلود به ترتیب 150 و 50 مگابیت بر ثانیه است. البته می توانید از سیم کارت نسل سوم یا دوم روی دستگاه استفاده کنید. 2 آنتن داخلی و 3 آنتن خارجی وظیفه ارتباط را بر عهده دارند. در بین سه آنتن خارجی، آنتن میانی کمی بالاتر از دو آنتن دیگر است و شبکه 5 گیگاهرتزی را ایجاد می کند. کلمه 5 گیگاهرتز نیز بر روی این آنتن حک شده است. DWR-953 دارای چهار پورت LAN گیگابیتی برای اتصال به دستگاه های سیمی است و در کنار این پورت ها از یک پورت اختصاصی WAN گیگابیتی برای دریافت اطلاعات از شبکه بزرگتر یا اینترنت شرکتی استفاده می شود. معمولاً در این گونه محصولات توجه زیادی به پورت WAN نمی شود و اگر چنین است این پورت در یکی از پورت های LAN ادغام می شود تا یکی از شبکه های LAN به صورت LAN/WAN کار کند. اینکه در روتر بی سیم شاهد چنین دقتی هستیم به این معنی است که دی لینک دستگاهی با تمرکز بر اتصال به اینترنت در هر شرایطی ساخته است. شیار سیم کارت بین آنتن وسط و سمت راست قرار دارد و به سیم کارت با اندازه کامل نیاز دارد. پورت پاور و دکمه پاور از دیگر مواردی هستند که در پشت دستگاه قرار دارند.

در پنل جلویی که مرکز کنترل فعالیت های دستگاه است، تعدادی LED در یک گوشه کنار هم قرار گرفته اند و آن گوشه را شلوغ کرده اند. اولین مورد در این لیست نماد آنتن است و قدرت سیگنال دریافتی سیم کارت را نشان می دهد. سپس LED برای تنظیم مجدد، اتصال WAN و اتصال LAN، Wi-Fi 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز، وضعیت فعلی، اتصال به شبکه تلفن همراه 2G/3G، اتصال به شبکه تلفن همراه 4G و دریافت پیامک وجود دارد. در انتهای سمت راست کلید WPS برای اتصال سریع به مودم و بدون نیاز به رمز عبور در دستگاه های دیگر قرار داده شده است. دکمه بازنشانی عمومی دستگاه در سمت چپ این LED ها قرار دارد که باید به پنل پشتی یا پایین آن منتقل می شد.

فرصت ها

DWR-953 می تواند دو شبکه وای فای را به طور همزمان راه اندازی و مدیریت کند، یکی در فرکانس 2.4 گیگاهرتز و دیگری با فرکانس 5 گیگاهرتز. می توانید با استفاده از شبکه 5 گیگاهرتز روی تلفن و رایانه لوحی خود چت، ایمیل و وب گردی کنید، و برای سرعت کلی بالاتر، بازی کنید و ویدیو را از طریق رابط 2.4 گیگاهرتز پخش کنید. سرعت انتقال اطلاعات روتر در حالت ترکیبی با استفاده از Wi-Fi ac به 733 مگابیت در ثانیه می رسد که برای چنین دستگاهی واقعا خوب است.

یکی از بهترین ویژگی های DWR-953 نرم افزار داخلی بسیار جامع آن است. پس از ورود به وب پنل روتر با یک صفحه نمایش ساده مواجه می شویم که البته این ویژگی ها در این پنل گنجانده شده است که بسیار پیچیده تر از صفحه نمایش اولیه است. یافتن نقطه ضعف DWR-953 در این بخش سخت است و تقریباً همه چیز در یک مکان در اختیار شما قرار می گیرد. ویژگی‌هایی مانند راه‌اندازی و مدیریت سرور مجازی، ارسال پورت، فیلتر کردن بر اساس آدرس مک دستگاه‌ها، محدود کردن دسترسی به آدرس‌های اینترنتی خاص، مدیریت QoS و فایروال داخلی از جمله ویژگی‌های اصلی در دسترس شما با این روتر هستند. اما ویژگی اصلی روتر DWR-953 چیز دیگری است. از آنجایی که این دستگاه می تواند از دو سیم کارت یا منبع WAN اینترنت دریافت کند، امکان دریافت همزمان اینترنت از سیم کارت و WAN فراهم شده است. یعنی مودم می تواند پهنای باند سیم کارت را با پهنای باند WAN (اشتراک بار) ترکیب کند و اینترنت سریع تری نسبت به پهنای باند این شبکه ها در حالت تک ارائه کند. در حالت دوم که تکمیل کننده این حالت اول است، می توانید یک نوع اتصال اینترنتی را به عنوان جایگزینی برای نوع دیگر تنظیم کنید، به طوری که وقتی مثلا بسته دیتای سیم کارت تمام شد و اینترنت قطع شد، دستگاه به طور خودکار به WAN تغییر دهید. این فرآیند می تواند به صورت معکوس تکرار شود و داده های سیم کارت می تواند به عنوان یک سرویس پشتیبان برای اینترنت WAN استفاده شود. ویژگی مهم دیگری که در تعداد کمتری مودم یافت می شود، پشتیبانی از کدهای دستوری USSD است. بسیاری از کاربران برای خرید بسته های اینترنتی باید سیم کارت را از مودم خارج کنند تا بتوانند با قرار دادن سیم کارت در تلفن همراه، بسته های دیتا را خریداری کنند. حال با این قابلیت در خود مودم کاربر می تواند کد USSD مورد نظر را به سادگی از پنل زیر مرورگر ارسال کند.

آخرین کلمه

روتر D-Link DWR-953 یک دستگاه کامل است که می تواند هم به عنوان یک مودم (روتر) 4G و هم به عنوان یک روتر بی سیم موثر عمل کند. پشتیبانی از استاندارد بی سیم IEEE 802.11ac به همراه شبکه وای فای 5 گیگاهرتز این دستگاه را به یک دستگاه فوق العاده تبدیل کرده است. سیستم عامل روتر مجموعه کاملی از همه چیزهایی است که شما نیاز دارید یا ممکن است نیاز داشته باشید. ما فکر می کنیم D-Link این دستگاه را ساخته و از کاری که بعد از ساخت آن انجام داده است پشیمان شده است. آن لحظاتی که از کاری که انجام داده اید پشیمان می شوید و ای کاش این حجم از اطلاعات و منابع را به یکباره در اختیار دیگران قرار نمی دادید. DWR-953 را برای یک روز یا یک ماه آماده نکنید. زیرا این دستگاه عالی برای زندگی ساخته شده است.

این مودم از تمامی اپراتورهای داخلی کشور (ایرانسل: mtnirancell، همراه اول: mcinet، شاتل: shatelmobile، سامتل: samantell، ایتالیا: taliyanet، رایتل: راستل، …) پشتیبانی می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی مودم روتر بی سیم LTE دی لینک مدل DWR-953" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی مودم روتر بی سیم LTE دی لینک مدل DWR-953"، کلیک کنید.