زلنسکی در اسپانیا؛ کمک نظامی بی سابقه مادرید به کی یف

زلنسکی در اسپانیا؛ کمک نظامی بی سابقه مادرید به کی یف

به گزارش اکسیبو ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین امروز (27 مه/ هفتم خرداد) در چارچوب نخستین سفر رسمی به اسپانیا و با هدف امضای توافقنامه امنیتی وارد مادرید می شود. این دیدار پس از تعویق سفر اخیر زلنسکی به تاریخ 17 مه (28 اردیبهشت) به دلیل تحولات جنگ در کشورش انجام می شود.

به نقل از ایرنا فلیپ ششم پادشاه اسپانیا شخصا به استقبال زلنسکی در فرودگاه باراخاس رفته است و دیدار با پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا نیز در برنامه دیدارهای رییس جمهوری اوکراین قرار دارد؛ انتظار می رود در جریان این دیدار، قراردادی دوجانبه امضا شود که به موجب آن اسپانیا متعهد می شود به حمایت نظامی خود از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه دهد.

به گزارش روزنامه ال پاییس، اسپانیا قرار است امروز بسته تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد و 129 میلیون یورو را به اوکراین تخصیص دهد که رقمی بی سابقه در کمک نظامی اسپانیا به کشوری دیگر است.

این قرارداد شامل تامین تجهیزات نظامی از موشک های پاتریوت تا تانک های نبرد لیوپارد و همچنین طیف گسترده ای از محصولات ساخت اسپانیا مانند گلوله های توپخانه، سیستم های ضد پهپاد و راکت اندازهای قابل حمل است.

بر اساس گزارش این روزنامه، با توجه به اینکه تجهیزات و مواد جنگی توسط شرکت های اسپانیایی مانند اکسپال، اورو، اسکریبانو، ایندرا، تی آرسی و اینستالاسا (TRC، Indra، Escribano، Uro، Expal, Instalaza) ساخته می شود، این امر همچنین مستلزم قراردادهای میلیون دلاری برای صنایع دفاعی اسپانیا است.

وزارت دفاع اسپانیا هفته گذشته نیز از ارسال محموله جدیدی از تانک های لیوپارد و انواع مهمات مانند توپ 155 میلی متری یا یک محموله جدید ضد هوایی به اوکراین خبر داد.

دولت اسپانیا همچنین متعهد شده است که 400 سرباز اوکراینی جدید را آموزش دهد که به چهار هزار سربازی که پیشتر در خاک اسپانیا آموزش دیده اند، ملحق خواهند شد.

توافق مادرید- کی یف، مشابه توافقی است که اوکراین با دیگر کشورها امضا می کند و پدرو سانچز نیز بارها حمایت اسپانیا از اوکراین را در جنگ با روسیه تکرار کرده است.

کی یف پیشتر توافق هایی با انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، دانمارک و کانادا امضا کرده است که هدف آن تضمین حمایت نظامی طولانی مدت و پایدار این کشورها از اوکراین تا زمانی است که بتواند به عضویت کامل ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) و اتحادیه اروپا درآید.

311311

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زلنسکی در اسپانیا؛ کمک نظامی بی سابقه مادرید به کی یف" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زلنسکی در اسپانیا؛ کمک نظامی بی سابقه مادرید به کی یف"، کلیک کنید.