رسانه پاکستانی از پیروزی ده ها نامزد مستقل در انتخابات پارلمانی خبر داد

رسانه پاکستانی از پیروزی ده ها نامزد مستقل در انتخابات پارلمانی خبر داد

یک رسانه پاکستانی گزارش داد کاندیداهای مستقل شرکت کننده در انتخابات سراسری این کشور که اکثرا مورد حمایت عمران خان واقع شدند آنطور که برآوردهای این شبکه درباره کرسی های انتخابات تا کنون مشخص کرده توانسته اند 47 کرسی پارلمانی را به دست بیاورند.

به گزارش اکسیبو، شبکه جیو نیوز پاکستان گزارش داد طبق برآوردهای این رسانه از شمارش آرای انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه پاکستان تا کنون که نتایج 106 کرسی را تعیین کرده، کاندیداهای مستقل توانسته اند در 47 کرسی از این 106 کرسی پارلمانی به پیروزی برسند.

به نوشته خبرگزاری رویترز تا زمان اعلام این نتیجه از سوی این شبکه پاکستانی، کمیسیون انتخابات پاکستان نیز نتیجه 57 کرسی را رسما اعلام کرد.

در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه پاکستان 265 کرسی از مجموع 266 کرسی در معرض رقابت قرار گرفتند و یک حزب سیاسی برای کسب اکثریت ساده در پارلمان نیازمند 133 کرسی است.

شبکه جیو گزارش داد، حزب مسلم لیگ نواز پاکستان متعلق به نواز شریف، کسی که سه دوره نخست وزیر این کشور بود و چندی پیش از تبعید به وطنش برگشت تاکنون توانسته 17 کرسی را کسب کند. اسحاق دار، دستیار نواز شریف روز جمعه از احتمال اینکه این حزب با کاندیداهای مستقل یک دولت ایتلافی را تشکیل دهد خبر داد.

اسحاق دار بیان کرد: «من اطمینان دارم که ما یک دولت تشکیل خواهیم داد.»

او اضافه کرد حزب وی چنانچه هر حزب دیگری به عنوان پیروز واضح انتخابات بیرون بیاید نتایج انتخابات را خواهد پذیرفت.

روز پنجشنبه 128 میلیون پاکستانی به پای صندوق های رای رفتند تا دولت بعدی کشورشان را برای پنج سال آتی و همچنین مجلس قانونگذاری چهار ایالت کشورشان را انتخاب کنند.

به گزارش رسانه پاکستانی داون، عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان و دیگر سیاستمداران سرشناسی که در زندان به سر می برند، از طریق پستی در انتخابات شرکت کردند.

پاکستان یک دموکراسی پارلمانی است و رای گیری برای کرسی های مجلس قانونگذاری فدرال به نام «مجلس ملی» و چهار مجلس قانونگذاری استانی یا ایالتی انجام می شود.

مجلس ملی پاکستان از 336 کرسی تشکیل شده است. 266 کرسی از طریق رای گیری مستقیم در روز انتخابات مشخص می شود، در حالی که 70 کرسی اختصاصی – 60 کرسی برای زنان و 10 کرسی برای غیرمسلمانان – بر اساس قدرت هر حزب در مجلس اختصاص داده شده است.

پس از تشکیل مجلس ملی، رای گیری پارلمانی برای انتخاب رهبر مجلس برگزار می شود که نخست وزیر می شود. یک نامزد موفق باید اکثریت ساده را در مجلس به دست آورد، یعنی حمایت حداقل 169 عضو. هنگامی که یک نامزد نخست وزیری در مجلس ملی رای آورد، به عنوان نخست وزیر سوگند یاد می کند. نخست وزیر جدید وزرای کابینه را انتخاب می کند که دولت فدرال را تشکیل می دهند. روند مشابهی در سطح ایالتی برای انتخاب سروزیر و یک دولت محلی دنبال می شود.

پایان خبر اکسیبو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رسانه پاکستانی از پیروزی ده ها نامزد مستقل در انتخابات پارلمانی خبر داد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رسانه پاکستانی از پیروزی ده ها نامزد مستقل در انتخابات پارلمانی خبر داد"، کلیک کنید.