چرا آمریکا اسم گل سرسبد نیروی هوایی اش را تغییر داد؟
به گزارش خبرگزاری اکسیبو، بمب افکن های B-52، موتورهای رولزرویس F130 را دریافت می کنند. این ارتقاء طول عمر آن را افزایش می دهد. B-52 ها با این موتورهای جدید با نام B-52J شناخته می شوند.
نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا آزمایش این موتورها را که به دلیل قابلیت اطمینان و کارایی سوخت آنها انتخاب شده بودند، در مرکز فضایی استنیس ناسا آغاز کرد. موتورهای F130 که از خانواده رولز رویس BR گرفته شده اند، B-52 را تا دهه 2040 تامین می کنند.
این موتورها در ایندیاناپولیس تولید خواهند شد و انتظار می رود اولین بمب افکن های ارتقا یافته در اواخر این دهه وارد خدمت شوند.
بمب افکن B-52 کادیلاک بمب افکن های استراتژیک دوربرد است؛ حداقل در ایالات متحده، اصطلاح “The Cadillac of…” به این معنی است که آن را با بالاترین کیفیت ساخته اند. از بسیاری جهات، هواپیماهای جدیدتر و پیشرفته تر به وجود آمده اند، اما B-52 استاندارد طلایی بمب افکن ها باقی مانده است که همین موضوع توضیحی است برای اینکه این بمب افکن می تواند یک قرن دیگر در خدمت باشد.
موتورهای جدید این بمب افکن تنها خوب نیستند بلکه باید گفت که آن ها واقعا توسط رولزرویس ساخته شده اند. در مارس 2023، نیروی هوایی ایالات متحده آزمایش رولزرویس F130 را آغاز کرد که در سال 2021 برای جایگزینی موتورهای موجود به عنوان بخشی از برنامه جایگزینی موتور تجاری (CERP) در تلاش نوسازی Stratofortress انتخاب شد.
آزمایش موتورها در مرکز فضایی ناسا استنیس در می سی سی پی در حال انجام است. F130 از خانواده موتورهای تجاری Rolls-Royce BR گرفته شده است که در انواع هواپیماها در سراسر جهان استفاده می شود. این موتورها تجربه بیش از 30 میلیون ساعت کار را دارند و علاوه بر قابلیت اطمینان بالا، F130 به دلیل طراحی کم مصرف نیز مورد توجه قرار گرفته است.
هر B-52 از هشت موتور در چهار غلاف نیرو می گیرد. انتظار می رود بیش از 600 موتور به نیروی هوایی ایالات متحده تحویل داده شود و این نیروگاه ها این بمب افکن را تا دهه 2040 و پس از آن به پرواز در می آورند. این موتورها توسط رولزرویس آمریکای شمالی در کارخانه خود در ایندیاناپولیس، ایندیانا تولید خواهد شد.
موتورهای جایگزین مدت زیادی است که عرضه شده اند. بویینگ، سازنده B-52، از دهه 1970 به دنبال جایگزینی موتورهای اصلی پرت اند ویتنی TF-33 بوده است. نیروی هوایی این ایده را رد کرد و استدلال کرد که تعویض موتورها بیشتر از حفظ موتورهای موجود هزینه دارد. با این حال، انتخاب ها تغییر مسیر دادند و تا حدی به این دلیل که مقامات نیروی هوایی نتوانسته بودند افزایش هزینه سوخت را در نظر بگیرند. در سال 2021 رولزرویس قرارداد CERP را به ارزش 2.6 میلیارد دلار دریافت کرد تا در نهایت موتورهای قدیمی جایگزین شود.
B-52 در سال های اخیر شاهد ارتقاء های متعددی بوده است، اما هیچ کدام آنقدر عالی نبودند که تغییر نام بمب افکن را تضمین کند. با این حال، CERP در واقع به اندازه کافی مهم تلقی شده است که این سرویس سال گذشته اعلام کرد که پس از تکمیل، هواپیما B-52J دوباره طراحی خواهد شد.
منبع: nationalinterest
227227
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا آمریکا اسم گل سرسبد نیروی هوایی اش را تغییر داد؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا آمریکا اسم گل سرسبد نیروی هوایی اش را تغییر داد؟"، کلیک کنید.