پیش‌بینی افزایش تولید ماهیان خاویاری از ۴ تُن به ۴۰ تُن/ افتتاح کلینیک گیاه‌پزشکی در واحد رشت

ملکی چوبری مطرح کرد؛

پیش‌بینی افزایش تولید ماهیان خاویاری از ۴ تُن به ۴۰ تُن افتتاح کلینیک گیاه‌پزشکی در واحد رشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از پیش‌بینی افزایش تولید ماهیان خاویاری در دانشگاه آزاد لاهیجان از ۴ تُن به ۴۰ تُن خبر داد و گفت: کلینیک گیاه‌پزشکی در واحد رشت گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری اکسیبو، نشست هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در کشور به‌عنوان دانشگاه مولود انقلاب در حال حاضر ۴۰ درصد ازبار آموزش عالی کشور را به دوش می‌کشد.

مجتبی ملکی چوبری بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز افتخار دارد تا به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح جهان، در دنیا بدرخشد و امروز با داشتن بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی و بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان اسلام در جهان مطرح باشد.

وی افزود: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان نهالی است که در سال ۱۳۶۱ با کمک یک میلیون تومانی حضرت امام (ره) شروع به فعالیت کرد و الان با گذشت چهار دهه از فعالیت خود به تنهایی ۴۰ درصد بار آموزش عالی کشور را به دوش می‌کشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تبیین کرد: همچنین در استان گیلان تقریباً می‌توان گفت، بیش از ۳۹ هزار دانشجو در ۱۴ واحد و مرکز آموزشی در حال تحصیل بوده که از جامعه حدود ۹۰ هزار نفری دانشجویان فعال در آموزش عالی استان گیلان، تقریباً ۴۰ درصد دانشجویان در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان، مشغول به تحصیل هستند.

طراحی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد براساس دغدغه‌های رهبری

ملکی چوبری تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی که خود مولود انقلاب است، اکنون تبدیل به یک شجره طیبه شد که اگر این شجره در کشور نبود اتفاقات زیادی در حوزه آموزش عالی کشور اتفاق می‌افتاد.

وی مطرح کرد: در دو دهه گذشته که موجی از مهاجرت را به بهانه تحصیلات تکمیلی به کشور‌های آسیای میانه و کشور‌های حوزه دریای خزر داشتیم، چه مقدار ارز از کشور خارج می‌شد و مشکلات امنیتی برای کشور ایجاد می‌شد، فرار نخبگان از دیگر اتفاقات ناگوار بود که دانشگاه آزاد اسلامی توانست از این ظرفیت به خوبی استفاده و از فرار مغز‌ها و خروج ارز از کشور جلوگیری کند و اصل ۴۴ را به معنای واقعی در کشور پیاده کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری را برگشتن دانشگاه به ریل اصلی خود دانست و افزود: فضای مدیریتی جدیدی که در دانشگاه حاکم است، تمام تلاش‌ها در ارکان و مدیران دانشگاه در سطح کلان را به‌کار بست تا دانشگاه به ریل اصلی انقلاب برگردد و باید در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و سایر فعالیت‌های دانشگاه با هدف‌گذاری مناسب بتوانیم شعار سال را محقق کنیم و دانشگاه آزاد اسلامی هرسال مطابق با فرمایش حضرت آقا، شعاری داشته که سعی بر اجرایی و عملی شدن آن دارد و تمام تلاش و تمرکز مدیران در دانشگاه آن است تا بتوانند شعار دانشگاه را که «تبدیل سکوی مبدل دانایی به توانایی است» عملی کنند.

ملکی چوبری با بیان اینکه سند تحول و تعالی دانشگاه براساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری طراحی شده است، ادامه داد: ارتقای علمی در حوزه آموزشی، حفظ کیان دانشگاه و گسترش فضای انقلابی سه دغدغه اصلی مقام معظم رهبری بوده که سند تحول دانشگاه بر اساس این سه دغدغه مهم طراحی شده است.

وی افزود: اما مسئولیت و مأمویت‌های ما براساس این سند تحول چه چیزی است و باید چه کار‌هایی را در استان گیلان انجام دهیم، در نتیجه باید از ظرفیت‌های نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده‌ای که رویکرد دانشگاهی به مسائل دارد، کمک گرفت.

مسئول کانون بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان توضیح داد: این دانشگاه در حال پیگیری سه کلان پروژه است که می‌توان از این کلان پروژه‌ها به درآمد‌های غیر شهریه‌ای پیش‌بینی شده، رسید.

ملکی چوبری گفت: نخستین کلان‌پروژه‌ای که در استان گیلان پیگیر آن هستیم، توسعه مرکز ماهیان خاویاری در واحد لاهیجان بوده که یک مرکز ماهیان خاویاری خیلی بزرگ در این واحد دانشگاهی با کادر علمی مجرب و امکانات فوق‌العاده است، اما این مرکز ماهیان خاویاری تقریباً تا زمان حال به‌عنوان یک نمایشگاه بود و با توجه به برنامه جدی، پیگیر آن هستیم تا در این مجموعه سه هکتاری بتوانیم تولید را از ۴ تُن به ۴۰ تُن در سال ارتقاء دهیم تا به‌عنوان طرح پایلوت شیلاتی شمال کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

استفاده از ظرفیت مدارس سما مهم است

وی عنوان کرد: در شهرستان آستارا کامیون‌ها و ترانزیت‌ها که کار جابجایی محصولات و بار را بر عهده دارند با ایجاد صف‌های طولانی در شهر که بین ۵ تا ۸ روز به طول می‌انجامد، موجب به‌وجود آمدن مشکلات و معضلاتی برای خود راننده‌ها و ایجاد مشکلاتی برای مردم این شهرستان خواهد شد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در این باره با اختصاص زمین ۴۰ هکتاری و پیش‌بینی ایجاد تیرپارک یا شهرک حمل و نقل و پیش‌بینی اماکنی چون پمپ بنزین، رستوران، هتل و نمازخانه در این محل، به کمک مسئولان شهرستان آستارا خواهد آمد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با برشمردن سومین کلان پروژه این دانشگاه تبیین کرد: افتتاح کلینیک گیاه‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به‌عنوان تنها کلینیک دانشگاهی در استان گیلان و با بهره‌گیری از توانمندی ۱۰۰ درصدی اعضای هیئت علمی توانمند، متخصص و مجرب این واحد دانشگاهی با کمک به گمرکات و ادارات راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی درراستای بررسی، پلمب محموله، محصولات کشاورزی صادراتی و کمک به رونق اقتصاد استان گیلان اقدام می‌کند.

ملکی چوبری، استفاده از ظرفیت مدارس سما در استان گیلان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: مدارس سمای استان گیلان در حال حاضر دارای ۶ هزار دانش‌آموز در مقاطع پیش دبستان و دبستان، دوره اول و دوم متوسطه و هنرستان بوده که با داشتن ظرفیت و امکانات بسیار خوب و منحصر به فردی که در این مدارس در شهر رشت و سایر شهرستان‌ها در سطح استان وجود دارد می‌توان به توسعه این مدارس که از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خواهد بود کمک کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، خواستار گسترش رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در استان گیلان شد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به‌دلیل داشتن ظرفیت‌های لازم ازجمله داشتن آزمایشگاه‌های مدرن و منحصر به‌فرد، اعضای هیئت علمی متخصص در رشته‌های مختلف پیراپزشکی، فضا‌های آموزشی در واحد‌های دانشگاهی استان گیلان، می‌تواند از گسترش رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در سطح استان بهره‌مند شود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند با از بین بردن این دیدگاه انحصارطلبانه در استان گیلان به گسترش رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی کمک کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش‌بینی افزایش تولید ماهیان خاویاری از ۴ تُن به ۴۰ تُن/ افتتاح کلینیک گیاه‌پزشکی در واحد رشت" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش‌بینی افزایش تولید ماهیان خاویاری از ۴ تُن به ۴۰ تُن/ افتتاح کلینیک گیاه‌پزشکی در واحد رشت"، کلیک کنید.