وقوع ۳۸ زلزله بالای ۴ ریشتر در کشور از ابتدای سال تاکنون/ ترس عمده‌ترین دلیل آسیب دیدگی در زلزله

وقوع ۳۸ زلزله بالای ۴ ریشتر در کشور از ابتدای سال تاکنون/ ترس عمده‌ترین دلیل آسیب دیدگی در زلزله

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از وقوع ۳۸ زمین لرزه با بزرگری بیش از ۴ ریشتری از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این زلزله ها ۴ فوتی و ۱۷۶ مصدوم برجای گذاشته است.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با اکسیبو درباره تعداد زلزله‌های رخ داده در کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پنجم مردادماه گفت:از اول فروردین ماه سال جاری تا پنجم مرداد ماه، ۳۸ زمین لرزه با بزرگی چهار ریشتر و بیشتر در کشور رخ داده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین این زلزله‌ها افزود: مهم‌ترین زلزله، زمین لرزه پنج ریشتری کاشمر در استان خراسان رضوی بود که در ۲۹ خردادماه رخ داد و در جریان آن ۱۷۱ تن مصدوم شده و چهار نفر نیز جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: زمین لرزه ۵ ریشتری در گلباف استان کرمان نیز که در ۲۶ تیرماه رخ داد گرچه شدت بالایی داشت، اما خوشبختانه صدمه جانی و خسارت مالی در پی نداشت.

یکتاپرست گفت: در مجموع در این مدت، ۱۲ عمل جراحی مرتبط با مصدومیت ناشی از زلزله از سوی اورژانس انجام شد که ناشی از ترس و فرار بود.

وی با اشاره به دلیل مرگ چهار جانباخته زلزله‌ها نیز افزود: دو تن بر اثر ریزش آوار و دو تن نیز به خاطر ترس جان خود را از دست دادند.

 سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: ۱۵۷ نفر از مصدومین، به علت ترس و فرار آسیب دیده بودند و تنها یک نفر زیر آوار مانده بود.

پایان خبر اکسیبو 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وقوع ۳۸ زلزله بالای ۴ ریشتر در کشور از ابتدای سال تاکنون/ ترس عمده‌ترین دلیل آسیب دیدگی در زلزله" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وقوع ۳۸ زلزله بالای ۴ ریشتر در کشور از ابتدای سال تاکنون/ ترس عمده‌ترین دلیل آسیب دیدگی در زلزله"، کلیک کنید.