نشانه های سرطان پوست سر

سرطان پوست بدخیم در اثر رشد غیرطبیعی سلول های پوست ایجاد می شود. تکثیر سلول ها توده ای به نام تومور را ایجاد می کند. اغلب اوقات قسمتی از پوست که در معرض آفتاب قرار دارد، با رشد غیرطبیعی سلول ها، سرطانی می شود. اما سرطان می تواند در قسمت هایی از پوست که در معرض نور خورشید نیست، ایجاد شود.

نشانه های سرطان پوست سر

سرطان پوست یکی از شایع ترین است. با تشخیص زودهنگام این بیماری تقریباً در تمامی موارد می توان از درمان های موثر استفاده کرد. تومورهای پوستی می توانند خوش خیم یا بدخیم باشند. سرطان پوست بدخیم در واقع توموری است که به دلیل رشد کنترل نشده به بافت های مجاور به ویژه غدد لنفاوی سرایت کرده و به این بافت ها حمله می کند. تومورهای پوستی از طریق جریان خون نیز به اندام های مختلف گسترش پیدا کرده و متاستاز می کنند.

اگر به صورت منظم و مداوم در روتین پوستی ازکرم شب و روز کویین  استفاده کنید ، تمام چین و چروک های پوست شما کاهش پیدا می کند.

میزان شیوع سرطان پوست چقدر است؟

این سرطان یکی از شایع ترین سرطان ها در سراسر جهان است. تعداد دقیق افراد مبتلا به سرطان پوست مشخص نیست. هرساله بسیاری از افراد مبتلا به سرطان سلول های پایه یا سلول های سنگ فرشی تشخیص داده می شوند. اما این سرطان ها در مرکز ثبت سرطان به ثبت نمی رسد.

شایع ترین شکل سرطان پوست، کارسینوم سلول بازال است. اما کشنده ترین نوع سرطان، ملانوما تهاجمی است. زنان بیشتر از مردان در خطر ابتلا به ملانوما قرار دارند.

سرطان پوست در کدام قسمت های بدن ایجاد می شود؟

همان طور که گفتیم سرطان پوست عمدتاً در قسمت هایی از پوست که در معرض آفتاب قرار دارد، ظاهر می شود. سلول های سرطانی از جمله در پوست سر، صورت، لب ها، گوش، گردن، سینه، بازوها و دست ها ایجاد می شوند. در مواقعی این تومورها می توانند در کف دست، زیر ناخن پا و دست و ناحیه تناسلی به وجود بیایند.

افراد با هر رنگ پوستی می توانند به این بیماری مبتلا شوند. اما افراد با رنگ پوست تیره تر بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرند.

 متاستاز سرطان پوست چیست؟

متاستاز در سرطان پوست چندان معمول نیست اما ممکن است که اتفاق بیفتد و به بخش های دیگر هم منتقل شود.

علایم سرطان پوست چیست؟

در انواع مختلف سرطان پوست و علایم و نشانه های سرطان پوست متفاوت است و نمی توان علایم سرطان پوست کلی برای آن ها در نظر گرفت. به همین دلیل در ادامه علایم هر یک از تومورهای پوستی را به صورت مجزا توضیح می دهیم.

1. علایم و نشانه های سرطان پوست کارسینوم سلول بازال

کارسینوم سلول بازال معمولاً در قسمت هایی از پوست که در معرض آفتاب قرار دارند، مانند گردن یا صورت ایجاد می شود. این نوع سلول های سرطانی، علایم سرطان پوست و نشانه های زیر را دارند؛

برآمدگی مرواریدی یا مومی شکل

ضایعه ای مسطح یا اسکار مانند به رنگ قهوه ای

خونریزی یا زخمی که پس از بهبود دوباره عود می کند.

2. علایم و نشانه های سرطان پوست سنگفرشی

این نوع سلول های سرطانی بیشتر در مناطقی که در معرض آفتاب هستند، ایجاد می شوند، مانند صورت، گوش و دست ها. این نوع بیماری در افراد با پوست تیره ممکن است، در قسمت هایی از پوست ایجاد شود که در معرض آفتاب نیست. کارسینوم سلول سنگ فرشی معمولاً به صورت زیر ظاهر می شود:

ندول سفت و قرمز

ضایعه مسطح با حالت پوسته پوسته شده

3. علایم و نشانه های سرطان پوست ملانوما

علامت سرطان پوست تغییرات پوستی است. ملانوما می تواند در هر قسمتی از بدن ایجاد شود. در مردان این نوع سلول های سرطانی بیشتر در صورت و بالاتنه دیده شده، اما در زنان بیشتر در پایین تنه و ساق پا ایجاد می شود.

به طورکلی ملانوما می تواند در هر قسمتی که در معرض نور خورشید نیست، به وجود بیاید. این نوع سرطان افراد با هر رنگ پوستی را تحت تاثیر قرار می دهد. در افرادی که پوست تیره دارند، ملانوما بیشتر در کف دست، کف پا یا زیر ناخن های دست وپا ایجاد می شود.

علایم سرطان پوست از نوع ملانوما عبارتند از:

لکه قهوه ای بزرگ با لکه های تیره ترخالی که تغییر رنگ یا اندازه بدهد و یا احساس درد و خونریزی داشته باشد.ضایعه کوچک با حاشیه نامنظم که ممکن است قرمز، آبی، صورتی، سفید یا آبی – سیاه به نظر برسد.ضایعه دردناکی که خارش یا سوزش دارد.ضایعات تیره روی کف دست، کف پا، نوک انگشتان یا انگشتان پاضایعات تیره روی غشای مخاطی پوشاننده دهان، بینی، واژن یا مقعد

علایم و نشانه های سرطان پوست کمتر شایع

سایر انواع سرطان پوست کمتر شایع بوده و هرکدام علایم خاص خود را دارند. این سرطان ها عبارتند از:

سارکوم کاپوزی: این نوع نادر از سرطان پوست در رگ های خونی پوست ایجاد می شود. از علایم آن می توان به ایجاد لکه های قرمز یا بنفش روی پوست یا غشاهای مخاطی اشاره کرد. این سرطان بیشتر در افرادی با سیستم ایمنی ضعیف مانند افراد مبتلا به ایدز یا افراد تحت پیوند عضو که داروهای خاص استفاده کرده اند، ایجاد می شود.

در نظر داشته باشید که قیمت پنکک لاکچری کوین نسبت  به سایر محصولات مشابه با این کیفیت برای راحتی عزیزان با حداقل سود قیمت گذاری شده است.

کارسینوم سلول مرکل: این نوع سرطان باعث ایجاد گره های سفت و براق می شود. این گره ها می توانند روی پوست، زیرپوست یا در فولیکول های مو ایجاد شوند. کارسینوم سلول مرکل بیشتر در سر، گردن و تنه دیده می شود.

کارسینوم غدد سباسه: این سرطان غیرمعمول و تهاجمی از غدد چربی در پوست منشا می گیرد. معمولاً به صورت ندول های سخت و بدون درد ظاهر می شود. در هرجایی می تواند ایجاد شود، اما بیشتر روی پلک به وجود می آید.

برای تشخیص و درمان سرطان باید به متخصص انکولوژی مراجعه کنید. در دکترتو می توانید با بهترین انکولوژیست آشنا شوید، به صورت آنلاین یا تلفنی با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

علایم سرطان پوست سر کدامند؟

نشانه ها و علایم سرطان پوست سر شامل موارد زیر هستند؛

نقطه های بزرگ و قرمز که ممکن است خارش داشته باشند.

بخش هایی از پوست صاف می شوند و شبیه به اسکار زخم می شوند.

بر روی پوست بخش های ملتهب و قرمزی وجود دارند که معمولا خونریزی هم می کنند.

برجستگی های کوچک، قرمز، سیاه و حتی آبی که ممکن است قهوه ای هم باشند.

6. علایم سرطان پوست در ناحیه تناسلی چیست؟

علایم سرطان پوست ناحیه تناسلی زنان هم تقریبا مانند مردان و شامل موارد زیر هستند؛

خارشی که از بین نمی رود.

درد و حساس به لمس بودن

خونریزی که ربطی به پریود ندارد.

تغییرات پوستی مثل خارش و تغییر رنگ پوست

زخم های باز و یا برجستگی های غیرطبیعی

7. علایم و نشانه های سرطان پوست صورت و سرطان پوست روی بینی چیست؟

نشانه و علایم سرطان پوست در صورت شامل موارد زیر هستند؛

یک نقطه ی بزرگ قهوه ای در روی پوست صورت

یک توده ی سیاه و تیره که ممکن است اندازه اش تغییر کند و یا خونریزی کند.

یک بخش با حاشیه نامنظم بر روی پوست صورت که می تواند رنگ های صورتی، سفید، سیاه و حتی آبی داشته باشد.

بخشی از پوست می خارد و درد می کند.

علایم سرطان پوست دست

علایم سرطان پوست در دست شامل مواردی هستند که در صورت هم دیده شد. ممکن است که علایم آنها کاملا به هم مشابه باشند. باید نسبت به هر تغییر پوستی در بدن آگاه باشید و توجه نشان دهید.

سرطان پوست کف پا چیست؟ (علایم سرطان پوست در ناخن)

سرطان پوست پا می تواند ملانوما سرطان پوست باشد که شامل یک خط عرضی و سیاه در زیر ناخن شست است. همچنین ممکن است که در بخشی از پا که آسیب دیده است، نقطه ی جدید و قهوه ای یا صورتی رنگی دیده شود.

اگر به دنبال تکمیل خریدمحصولات آرایشی خودتان هستید ، حتما به قیمت رژ لب لاکچری کوین یه نگاهی بندازید.

جوش های سرطانی و سرطان پوست کودکان

جوش های سرطانی، دانه های قرمز روی پوست ضایعاتی که شبیه جوش هستند می تواند نشانه سرطان پوست در کودکان باشد. سرطان پوست در کودکان نادر است اما ممکن است در برخی از آن ها رخ دهد. هر گونه ضایعات پوستی و علایم سرطان پوست با عکس یا معاینه بالینی توسط متخصص پوست ارزیابی می شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نشانه های سرطان پوست سر" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نشانه های سرطان پوست سر"، کلیک کنید.