نخستین «محفل انس و معرفت» در مدینه برگزار شد – خبرگزاری اکسیبو | اخبار ایران و جهان

نخستین «محفل انس و معرفت» در مدینه برگزار شد - خبرگزاری اکسیبو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری اکسیبو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نخستین محفل انس و معرفت شب گذشته در هتل «ارایک طیبه» با حضور عاشقانه و دلدادگان عصمت و طهارت در جوار بارگاه پیامبر اسلام (ص) برگزار شد.

این مراسم با قرایت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط اسماعیل شادالویی از قاریان کشورمان آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عباس ظهیری سخنران بعثه مقام معظم رهبری درباره ثواب حضور در مسجدالنبی و ارزش عبادت در این مکان مقدس گفت.

وی افزود: عبادت در این مکان از شرافت و قداست ویژه ای برخوردار است و نماز در مسجدالنبی ثواب و فضیلت فراوانی دارد. در واقع این مسجد شریف، تجلی گاه تام و تمام عبادت خداوند بر روی زمین و محل ارتباط و مناجات مخصوص با او است.

وی بر الگو قراردادن سیره و رفتار پیامبر در زندگی تاکید کرد و از گذشت به عنوان یکی از خصلت های والای پیامبر اکرم (ص) یاد کرد و همگان را به ترویج گذشت در جامعه توصیه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری گفت: اخلاق پیغمبر و خلق خوی ایشان بر عاقبت بخیری ما تاثیر گذار است و اگر نسبت به ایمه و پیامبر معرفت پیدا کنیم در انجام صحیح مناسک هم نمایان خواهد شد.

وی زایران را به اقامه نماز شب توصیه کرد و افزود: حدود چهل روزی که در مدینه و مکه هستید نماز شب را در بیت الله و مسجدالنبی بخوانید و ثواب آن را برای قیامت خود ذخیره کنید.

این سخنران در پایان تاکید کرد که حضور در مدینه پیام هایی دارد و مهم ترین پیام آن در حقیقت پیمان با ولایت است.

در پایان نخستین محفل انس و معرفت، حمید رمضان پور مداح اهل بیت به ذکر مصیبت ایمه پرداخت و برای حاجت روا شدن دعاهای نیازمندان و سلامتی رهبر معظم انقلاب دعا کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نخستین «محفل انس و معرفت» در مدینه برگزار شد – خبرگزاری اکسیبو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نخستین «محفل انس و معرفت» در مدینه برگزار شد – خبرگزاری اکسیبو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.