سبزی قورمه سبزی تهرانی چیست؟

قورمه سبزی یکی از غذاهای اصلی سبزی است و تفاوت قورمه سبزی در مناطق مختلف ایران در ترکیب و میزان سبزی موجود در آن است و در واقع این سبزی عطر و طعم مطبوعی می دهد. و رنگی شبیه به این غذای اصیل ایرانی.

به گزارش همشهری آنلاین، سبزیجات در غذاهای ایرلندی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند، به طوری که از شمال تا جنوب کشور بسته به اینکه در هر منطقه چه سبزیجاتی وجود دارد، غذاهای مختلفی بر اساس آن ها تهیه می شود.

کورمه سابی – همانطور که از نامش پیداست – یکی از غذاهای اصلی سبزیجات است. این غذا در شهرهای مختلف به شکل های کم و بیش مشابه و گاهی متفاوت تهیه می شود. مثلاً در برخی از مناطق مازندران به این خورش سیب زمینی اضافه می کنند و یا در مناطق دیگر از کوبو در آن استفاده می کنند.

اما تفاوت اصلی کرم سبزی در مناطق مختلف ایران در ترکیب و میزان سبزی موجود در آن است. در واقع همین سبزیجات هستند که به این غذای اصیل ایرانی عطر، طعم و رنگ می بخشند.

از جمله سبزیجات مهم در ترکیب سبزی آبی سبزی می توان به گشنیز، جعفری، شنبلیله و اسفناج اشاره کرد.

در اینجا 2 ترکیب مختلف از سبزیجات قورمه را می بینیم که در نقاط مختلف ایران استفاده می شود. با این توضیح که در هر منطقه ممکن است ترکیب سبزیجات در قورمه سبزی با شهرهای دیگر شهرهای مختلف متفاوت باشد. با سایت torshvash همراه باشید.

سبزی قورمه سبزی تهرانی چیست؟
ترکیب سبزیجات تهران

در قورمه سبزی تهرانی تنها از 3 نوع سبزی از جمله جعفری، تره و شنبلیله استفاده می شود.

ترکیب سبزیجات در سوپ سبزی سبزی تهران و خوزستان کرما چیست؟ استفاده از این سبزی به مقدار زیاد باعث تلخی آش سبزی می شود.

ترکیبات این سبزی به شرح زیر است:

جعفری و تره فرنگی به یک اندازه هستند (مثلاً 4500 گرم در هر کیلوگرم)

شنبلیله یک دهم کل سبزیجات (100 گرم در هر کیلوگرم) است.
برای اطلاع از قیمت سبزی قورمه شمالی با ما تماس بگیرید.
ترکیب سبزیجات خوزستان

قورمه سبزی خوزستان گوشتی سفت و ضخیم با رنگ سبز متمایل به قرمز نسبت به سایر نقاط جهان دارد، بنابراین رنگ آن در بسیاری از نقاط جهان سبزتر از قرمه سبزی است.

این استان از گشنیز، جعفری، اسفناج، شنبلیله، تره فرنگی، شوید و (در برخی دستورها) پیازچه (ساقه سبز سیر) در ترکیب سبزیجات سبز رنگ استفاده می کند. نسبت این سبزیجات به شرح زیر است:

گشنیز و جعفری به همین مقدار (مثلاً 400 گرم گشنیز و 400 گرم جعفری)

– اسفناج به اندازه گشنیز و جعفری (800 گرم)

– شنبلیله یک چهارم گشنیز یا جعفری (100 گرم)

– نصف گشنیز یا جعفری (200 گرم)

– نصف شوید بلغور جو دوسر یا جعفری (200 گرم)

نکات مهم ترکیب سبزی در قورمه سبزی

1. در برخی مناطق از برگ سیر (ساقه سبز) با یک چهارم گشنیز یا جعفری (100 گرم) استفاده می شود.

3. استفاده از شنبلیله خشک به جای تازه به سبزی طعم بیشتری می دهد.

4. مصرف زیاد شنبلیله سبزی ها را تلخ می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سبزی قورمه سبزی تهرانی چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سبزی قورمه سبزی تهرانی چیست؟"، کلیک کنید.