ساماندهی درختان برای جلوگیری از سیلاب

ساماندهی درختان برای جلوگیری از سیلاب

اکسیبو/مازندران استاندار مازندران بحث آتش سوزی در جنگل ها را از موضوعات مهم در ایجاد بحران استان دانست و گفت: متاسفانه در مازندران منتظر هستیم تا بحرانی اتفاق بیفتد و بعد به فکر مدیریت و یا جبران خسارت باشیم. هیچ اقدام پیشگیرانه وجود ندارد.

یوسف نوری امروز در جلسه مدیریت بحران مازندران اظهار کرد: قبل از فصل بارندگی ساخت و تکمیل برخی از پل ها باید انجام و مورد استفاده قرار گیرد، در حال حاضر برخی رودخانه ها مدیریت نشده و با یک بارندگی تخریب می شود.

استاندار مازندران با تاکید براینکه کارهای مردم نباید بر زمین بماند، افزود: اگر دستگاه های اجرایی پیگیر جذب اعتبار پروژه های بر زمین مانده نباشند مجبور می شویم از طریق مولد سازی تامین اعتبار کنیم.

این مسیول با بیان اینکه در مدیریت و اصلاح الگوی مصرف انرژی با مشکل مواجه هستیم، گفت: مدیریت آب در رودخانه ها باید به صورت جدی پیگیری شود.

نوری با اشاره به اینکه مدیریت بحران و پسماند از موضوعات مهم مازندران است، افزود: دنیا هر ساله به دلایل مختلف دچار بحران های طبیعی است در مقطع کوچک تر لازم است در استان مازندران دانشگاه ها روی موضوعات بحرانی استان کار کنند.

وی در بخشی از این جلسه به مولد سازی اشاره کرد و گفت: مولد سازی این نیست که ساختمانی فروخته شود و اعتبار پروژه ای تامین شود؛ باید موضوعاتی مثل مدیریت رودخانه و انرژی مورد توجه قرار گیرد تا هزینه ها مدیریت شود.

نوری با توصیه بر اینکه درختان حاشیه و داخل رودخانه ها باید با نظارت منابع طبیعی ساماندهی شود، اظهارکرد: برای جلوگیری از سیلاب باید به ساماندهی درختان اقدام کرد.

این مسیول با اشاره به اینکه پیشگیری از حادثه باید در اولویت قرار گیرد، گفت: در مازندران نیازمند طرح های اجرایی هستیم.

نوری با تاکید براینکه انتخابات مشارکت بالا را می طلبد، تصریح کرد: اقداماتی که باید برای انتخابات انجام شود تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی است.

پایان خبر اکسیبو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساماندهی درختان برای جلوگیری از سیلاب" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساماندهی درختان برای جلوگیری از سیلاب"، کلیک کنید.