راهنمای خرید کفگیر و ملاقه

کفگیر ملاقه یکی از وسایل جدانشدنی از آشپزخانه است که انتخاب مناسب آن میتواند تاثیر خوبی بر راحتی پخت و طبخ غذا داشته باشد. ما در این مطلب به بررسی و راهنمایی خرید کفگیر ملاقه میپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

جنس کفگیر ملاقه

قبل از خرید باید مناسب با نیاز خود جنس مورد نظر را انتخاب کنید، برای مثال اگر قابله تفلون دارید باید کفگیر ملاقه چوبی یا کفگیر ملاقه سیلیکونی را در اولویت قرار دهید تا از خظ و خش در قابلمه جلوگیری کنید ولی برای قابلمه های استیل میتوانید از کفگیر هایی با جنس فلزی هم استفاده کنید.

راهنمای خرید کفگیر و ملاقه

کفگیر ملاقه سیلیکونی

کفگیر و ملاقه‌های پلاستیکی با تنوع طرح و رنگ، به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای آشپزخانه تبدیل شده‌اند. اما آیا همه این محصولات برای استفاده در پخت و پز مناسب هستند؟ پاسخ این سوال به جنس پلاستیک به کار رفته در آن‌ها بستگی دارد.

چرا همه کفگیرهای سیلیکونی برای آشپزی مناسب نیستند؟

برخی از پلاستیک‌ها در برابر حرارت واکنش نشان داده و مواد مضری را وارد غذا می‌کنند. بنابراین، انتخاب کفگیر و ملاقه پلاستیکی باید با دقت انجام شود.

چگونه یک کفگیر سیلیکونی مناسب انتخاب کنیم؟

  • جنس پلاستیک: به دنبال محصولاتی باشید که از پلاستیک‌های مرغوب و با کیفیت ساخته شده‌اند.
  • نشان استاندارد: وجود نشان Food grade بر روی محصول، نشان‌دهنده تاییدیه استانداردهای بین‌المللی مانند اتحادیه اروپا (EEC) و آمریکا (FDA) است. این نشان تضمین می‌کند که پلاستیک به کار رفته در محصول، برای استفاده در تماس با مواد غذایی ایمن و بی‌خطر است.
  • مقاومت در برابر حرارت: کفگیر و ملاقه‌ای را انتخاب کنید که در برابر حرارت مقاوم باشد و در حین پخت و پز تغییر شکل ندهد.

اهمیت استفاده از کفگیر و ملاقه با نشان Food grade

کفگیر و ملاقه‌های با نشان Food grade، از مواد پلاستیکی خاصی ساخته شده‌اند که در فرآیند تولید، آزمایش‌های دقیق و کنترل کیفی بر روی آن‌ها انجام می‌شود. این آزمایش‌ها اطمینان می‌دهند که این محصولات هیچ‌گونه ماده مضری را به غذا منتقل نمی‌کنند و برای سلامتی انسان بی‌خطر هستند.

اندازه کفگیر ملاقه

یکی دیگر از فاکتور های مهم برای خرید کفگیرملاقه مورد بررسی قرار دادن اندازه آن است. اگر از قابلمه های کوچک استفاده میکنید انتخاب یک کفگیر یا ملاقه با ابعاد و اندازه های کوچک تر انتخابی مناسب تر است.

ست ملاقه های دارای قابلیت شستشوی آسان را انتخاب کنید

بعید می‌دانیم در هنگام خرید لوازم آشپزخانه به خصوص کفگیر و ملاقه آن‌قدری که به شکل ظاهری این محصولات توجه می‌کنید، به فکر قابلیت شستشوی آسان آن‌ها هم باشید! در حالی که برای رعایت بهداشت غذایی و حفظ سلامتی هم که شده حتماً باید از سرویس کفگیر و ملاقه‌ای استفاده کنید که براحتی قابل شستشوی کامل باشد؛ البته برخی از این سرویس‌ها را حتی در ماشین‌های ظرفشویی هم می‌توان شست که این موضوع یک مزیت بسیار عالی محسوب می‌شود و دیگر لزومی ندارد که برای شستشوی کامل این وسایل به صورت دستی اقدام کنید.

شکل کفگیر ملاقه

هنگام خرید کفگیر و ملاقه، علاوه بر جنس و کیفیت، انتخاب شکل و اندازه مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این ابزارها در انواع مختلفی از جمله تخت، گرد، مستطیل، پهن، سوراخ‌دار، دو شاخه و قاشقی تولید می‌شوند. هر کدام از این مدل‌ها کاربرد خاص خود را داشته و برای مصارف متفاوتی در آشپزخانه مناسب هستند.

آیا کفگیر و ملاقه تخت بهتر است یا گرد؟

انتخاب بین کفگیر و ملاقه تخت، گرد، یا سایر مدل‌ها به نوع پخت و پز شما بستگی دارد. برای مثال، کفگیرهای تخت برای هم زدن مواد غلیظ و کفگیرهای گرد برای سرو سوپ و خورش مناسب‌تر هستند.

کفگیر و ملاقه سوراخ‌دار چه کاربردی دارد؟

کفگیر و ملاقه‌های سوراخ‌دار برای آبکش کردن مواد غذایی مانند ماکارونی و سبزیجات بسیار کاربردی هستند.

کفگیر و ملاقه را به صورت ست بخریم یا تکی؟

شما می‌توانید کفگیر و ملاقه‌ها را به صورت ست یا تکی خریداری کنید. خرید ست کفگیر و ملاقه، علاوه بر زیبایی ظاهری، باعث هماهنگی بیشتر در آشپزخانه می‌شود.

سخن نهایی

ما در این مطلب راجب راهنمای خرید کفگیر ملاقه صحبت کردیم و 3 تا از فاکتور های مهم و بیش از 6 فاکتور دیگر برای خرید درست و اصولی را برای شما معرفی کردیم. شما میتوانید برای خرید کفگیر ملاقه به فروشگاه های معتبر مثل دیجیکالا یا پاپیون گالری مراجعه کنید و خرید خود را نهایی کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راهنمای خرید کفگیر و ملاقه" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راهنمای خرید کفگیر و ملاقه"، کلیک کنید.