جراحی پلک چیست و چند نوع است؟

جراحی پلاستیک چشم حدود 20 سالی است که طرفدارن زیادی پیدا کرده است. این نوع از جراحی در واقع مربوط به قسمت میانی صورت یا همان جراحی چشم و ضمائم آن مانند غدد اشکی، مجاری اشکی، حدقه چشم، اطراف ابرو و پیشانی، پلک بالا و پایین می باشد. این نوع از جراحی جزو جراحی های سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی صورت می گیرد. با وجود این که این عمل دقیقاً روی پلک انجام می شود، احتمال آسیب بر روی چشم تقریباً صفر می باشد. استفاده از دستگاه هایی مانند پلاسماجت برای موارد خاصی مانند مشکلات طبی یا زمینه ای چشم که امکان جراحی چشم در شخص بیمار وجود ندارد، استفاده می شود.

عوامل ایجاد افتادگی پشت پلک

  • مراحل سالخوردگی 
  • وارثت 
  • نوع پوست
  • عوامل محیطی مثل نور آفتاب

عوامل نام برده میتواند باغث تضعیف و شل شدن یا حتی پف کردن و سنگینی پشت پلک شود. در این صورت، صورت شما همیشه ناراحت، خسته و حتی سن بالاتر از سن واقعی خود نشان داده می شود.

انواع جراحی پلک ها

جراحی پلک بالا

 به برداشتن قسمتی از پوست اضافه پلک بالایی اطلاق می شود که از طریق آن می‌توان مشکل افتادگی پلک را حل کرد. همچنین با برداشتن پوست اضافه زیر چشم می توان زیبایی را به چشمان خود بازگردانید.
جراحی چشم در پلک بالایی به دو منظور انجام می شود؛ هم در زمینه زیبایی و هم در زمینه درمانی. گاهی آن قدر افتادگی پشت پلک زیاد است که حالت خستگی روی پلک ایجاد می کند و میدان دید فرد را نیز محدود می کند. این حالت زمانی که اتفاق می افتد، بیمار وزنه ای را روی عضله بالابرنده پلک خود جا به جا می کند و این فشار را در طول روز بیش از 1000 بار تحمل می کند. این متحمل شدن فشار روی پلک ها باعث خستگی شدید چشم خواهد شد. در جراحی پلک بالا شیار ایجاد شده دقیقاً روی شیار چشم ایجاد می شود؛ این کار سبب می شود که بعد از جراحی، عمل انجام شده روی پلک دیده نشود. اما بعد از عمل با کبودی، تورم چشم و محدودیت بینایی رو به رو خواهید شد. که با گذشت چند روز بعد از جراحی این علائم از بین می روند.

جراحی پلک پایین

در جراحی پلک پایینی نیز برش جراح از2 ناحیه صورت می گیرد؛ یکی از داخل پلک و دیگری از زیر مژه ها می باشد. هر برشی که از داخل یا خارج پلک باشد، مدتی بعد از جراحی محو می شود و دیگر قابل رؤیت نمی باشد. برای اطلاعات بیشتر از جراحی پلک به مقاله (عمل بلفاروپلاستی) مراجعه نمایید.

جراحی پلک چیست و چند نوع است؟

نتیجه :
با استفاده از این نوع عمل های زیبایی چشم، ممکن است 10 تا 20 سال چشم های جوان تری داشته باشید ولی باز به هر حال با گذشت زمان و افزایش چشم بعد از چندین سال، افتادگی پلک اتفاق خواهد افتاد. برای رفع این مورد توصیه می شود با توجه به نداشتن عوارض خطرناک می توانید هر 10 سال یک بار این عمل را تکرار کنید. در آخر پیشنهاد می شود به مقاله (دوره نقاهت عمل بلفاروپلاستی) سر بزنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جراحی پلک چیست و چند نوع است؟" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جراحی پلک چیست و چند نوع است؟"، کلیک کنید.