تولید لباس شنایی که سرعت شناگران را افزایش می‌دهد

نقش فناوری در قهرمانی ورزشکاران؛

تولید لباس شنایی که سرعت شناگران را افزایش می‌دهد

محققان با استفاده از جدیدترین فناوری ها، لباس شنای ضد آبی تولید کرده اند که می‌تواند به افزایش عملکرد شناگران کمک کرده و مدال را برای آنها به ارمغان بیاورد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری اکسیبو به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ ، 

شناگرانی که در المپیک پاریس ماه جاری برای کسب طلا رقابت می‌کنند، می‌توانند لباس شنای پیشرفته‌ای به تن کنند که عملکردشان را ارتقا دهد. این مایو‌های منحصربه فرد ضدآب‌ترین لباس‌هایی هستند که تا به حال تولید شده اند.

«اسپیدو» «Speedo» برند معروف تولید کننده لباس شنا با همکاری سازمان فضایی آمریکا (ناسا)، جدیدترین نسخه لباس شنای خود به نام «Fastskin LZR Racer» را عرضه کرده است. بر اساس اعلام این تولید کننده، این مایو نه تنها ضد آب است بلکه احساس بی وزنی ایجاد می‌کند.

شناگران معروفی پیش از این، اشتیاق خود را برای این محصول ابراز کرده و بسیاری بر این باورند که این لباس به طور قابل توجهی در موفقیت آنها موثر خواهد بود. قرار است در المپیک پاریس شناگران برجسته‌ای مانند «اما مک کئون» از استرالیا، «کالب درسل» از آمریکا و «آدام پیتی» از انگلیس این لباس شنا را به تن کنند.

مک کئون گفت لباس جدید او سریعتر از همیشه است و به آب اجازه می‌دهد تا به راحتی از روی سطح سر بخورد.  

این لباس‌ها به فناوری پوششی مجهز شده اند که معمولا برای محافظت از ماهواره‌ها استفاده می‌شود. این مایو خاص بدون درز تا حدی از پلی اورتان تولید شده است. ناسا که در طراحی این لباس مشارکت داشته برای اطمینان از شناوری و پشتیبانی کافی از عضلات آن را به گونه‌ای طراحی کرده تا شناگران بتوانند سریعتر و طولانی‌تر شنا کنند.

شرکت Speedo همچنین در حال توسعه مدل‌های پیشرفته تری است، از جمله لباس‌های نیمه پلی اورتان «آرنا» و «Jaked ۰۱» تمام پلی اورتان. برای شناگران بسیار مهم است که لباس شنایی بپوشند که شکل ساده‌ای به بدن داده و به آب اجازه می‌دهد با مقاومت کمتری حرکت کند.

این تولید کننده همیشه در تولید لباس شنا نوآور بوده است. در گذشته، آنها لباس شنای «Fastskin» را تولید کردند که بسیار شبیه بافت پوست کوسه بود. در آن سال، تقریباً ۸۳ درصد از شناگرانی که آن لباس را پوشیده بودند، مدال گرفتند.

پس از آن، «Fastskin II» را معرفی کردند که «مایکل فلپس» با آن، اولین شناگری شد که هشت مدال را به دست آورد. در سال ۲۰۰۸، فلپس «Fastskin LZR Race» را پوشید و ۸ مدال طلا به دست آورد.

متخصصان معتقدند لباس شنای پیشرفته برای ورزشکاران نه تنها فواید فیزیکی، بلکه روان شناختی نیز داشته باشند. برخی بر این باورند اکثر شناگران با پوشیدن مایو‌های فناورانه، احساس می‌کنند بسیار سریعتر می‌شوند و اعتماد به نفس و انگیزه بیشتری را تجربه می‌کنند که می‌تواند منجر به افزایش عملکرد شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولید لباس شنایی که سرعت شناگران را افزایش می‌دهد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولید لباس شنایی که سرعت شناگران را افزایش می‌دهد"، کلیک کنید.