توقف در تقاطع‌ها و میدان‌ها چقدر جریمه دارد؟

توقف در تقاطع‌ها و میدان‌ها چقدر جریمه دارد؟

بر اساس مبلغ جدید جرائم راهنمایی و رانندگی، توقف و سدمعبر در تقاطع‌ها و میادین، ۱۲۰ هزار تومان جریمه دارد.

به گزارش اکسیبو، از ۲۳ تیرماه و بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی که از سال ۹۶ تاکنون تغییر نکرده بود، افزایش پیدا کرد و از این تاریخ به بعد تخلفات رانندگی با نرخ‌های جدید جریمه می‌شود. اقدامی که هدف از آن کاهش تصادفات و خساراتی جانی ناشی از آن و نیز افزایش نظم ترافیک عنوان شده است.

تخلف«توقف و سد معبر در سطح یا حریم تقاطع‌ها و میادین یا سطوح شطرنجی» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی، سایر شهرها و روستاها ۱۲۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.

مبلغ جریمه برای «هر نوع توقف که منجر به سد معبر و یا اختلال در عبور و مرور شود» که جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی ۹۰ هزار تومان تعیین شده است. این تخلف در سایر شهرها و روستاها به ترتیب ۶۰ و ۳۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت. تفاوت این دو کد جریمه با یکدیگر مربوط به محل ارتکاب تخلف است.

برای مشاهده مبلغ جدید دیگر جرائم رانندگی (اینجا) کلیک کنید.

پایان خبر اکسیبو 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توقف در تقاطع‌ها و میدان‌ها چقدر جریمه دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توقف در تقاطع‌ها و میدان‌ها چقدر جریمه دارد؟"، کلیک کنید.