تعداد آرای منتخبین اقلیت های مذهبی در شیراز مشخص شد – خبرگزاری اکسیبو | اخبار ایران و جهان

تعداد آرای منتخبین اقلیت های مذهبی در شیراز مشخص شد - خبرگزاری اکسیبو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار اکسیبو، لطف الله شیبانی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شهر شیراز دارای اقلیت های مذهبی است که با تسامح و تساهل در کنار یکدیگر قرار دارند در خصوص برگزاری انتخابات اقلیت های مذهبی در این شهر بیان کرد: شیراز به عنوان حوزه فرعی کلیمیان ایران بوده که بر همین اساس در این انتخابات دو کاندیدا وجود داشته اند که در این حوزه همایون سامه یح نجف آبادی 695 رای و امیر دوستان نیز 418 رای را کسب کرده و انتخاب شدند.

فرماندار شیراز با اشاره به فرصت نامزدهای انتخابات برگزار شده در روز 11 اسفند جهت ثبت اعتراض عنوان کرد: داوطلبین و نامزدهایی که معترض هستند می توانند ظرف 48 ساعت شکایت خود را به فرمانداری تحویل دهند و ظرف مدت هفت روز هیات اجرایی و هیات نظارت نسبت به بررسی و اعلام نتیجه شکایات اقدام می کنند.

طبق اصل 64 قانون اساسی، اقلیت های مذهبی 5 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند (زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده و مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعاً یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هرکدام یک نماینده) و امیر دوستان فرزند حمید دبیر انجمن کلیمیان شیراز با کد 15 و همایون سامه یح نجف آبادی فرزند یعقوب با کد نامزدی 17 جهت نمایندگی کلیمیان کشور در مجلس شورای اسلامی بیشترین رای را در شیراز آوردند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تعداد آرای منتخبین اقلیت های مذهبی در شیراز مشخص شد – خبرگزاری اکسیبو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تعداد آرای منتخبین اقلیت های مذهبی در شیراز مشخص شد – خبرگزاری اکسیبو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.