تدوین سند توسعه راهبردی گردشگری شهرستان‌های فارس

تدوین سند توسعه راهبردی گردشگری شهرستان‌های فارس

اکسیبو/فارس مدیرکل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس از تدوین سند گردشگری شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: تاکنون سند ۳۷ شهرستان آماده شده و سند توسعه راهبردی گردشگری شهرستان‌ها در حال تکمیل است.

محمدعلی مصلحی‌فر امروز، ۲۸ مرداد ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، در خصوص مهم‌ترین فعالیت‌ها در حوزه گردشگری معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بیان کرد: پیگیری ثبت شهرستان سپیدان به عنوان منطقه ویژه گردشگری و همچنین پیگیری و راه‌اندازی دو اکوپارک در قسمت غرب و جنوب فارس، از جمله برنامه‌هایی بود که حوزه گردشگری سخت پیگیری کرده است.

وی ادامه داد: تدوین سند گردشگری شهرستان‌های استان فارس از دیگر برنامه‌های هدف است که اکنون سند ۳۷ شهرستان آماده شده و سند توسعه راهبردی گردشگری شهرستان‌ها در حال تکمیل است.

مصلحی‌فر اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که تمرکز حوزه گردشگری را می‌طلبد تدوین ملی بافت تاریخی شیراز به منظور جذب حداکثری گردشگران است. ثبت ملی بافت تاریخی شیراز در فهرست آثار ملی ایران و اختصاص میز ملی گردشگری عشایر و میز ملی گردشگری ادبی کشور نیز از دیگر برنامه‌های مهم حوزه‌ گردشگری است.

مدیرکل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس همچنین از اختصاص اولین محله هنر و صنایع دستی کشور با عنوان «هر خانه یک کارگاه» در بافت تاریخی «بالا کفت» شیراز برای کارآفرینی و خودکفایی مردم و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی در این منطقه خبر داد.

مصلحی‌فر ثبت ملی بخش میمند را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و درباره تکمیل ساماندهی پایانه خارجی فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز نیز گفت: مسائل حقوقی این فرودگاه حل شده است.

وی تصریح کرد: انتقاداتی در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد. یکی از کارهایی که در استانداری فارس انجام شده است، راه‌اندازی انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت است که بعد از استان خراسان رضوی دومین استانی بودیم که این انجمن را راه‌اندازی کردیم. در ابتدا این طرح با چالش‌های زیادی روبه‌رو شد اما امروز اکثر برنامه‌ها و حوزه‌های گردشگری سلامت را انجمن حرفه‌ای پیگیری می‌کند.

مصلحی‌فر با بیان اینکه شورای راهبردی گردشگری سلامت استان‌ها با حضور ۵ دستگاه وزارتی میراث فرهنگی، علوم پزشکی، اداره اطلاعات، استانداری و نمایندگی وزارت علوم خارجه برگزار شد که به صورت ماهیانه جلسات شورای راهبردی و جلسات کمیته فنی سلامت آن هم برگزار می‌شود، گفت: یک سری شرکت به نام شرکت تسهیلگر سلامت وجود دارند که از علوم پزشکی مجوز می‌گیرند. مبنا بر این است که شرکت‌های تسهیلگر هم وارد ثبت مجوز میراثی شوند تا کل کار به صورت خانه به خانه توسط شرکت‌ها انجام شود. 

مدیرکل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس اظهار کرد: علاوه بر فعالیت‌های مذکور، دوره آموزش ویژه راهنمایان گردشگری سلامت در استان فارس برگزار شد که در آن یکسری سرفصل‌ها در حوزه گردشگری سلامت ارائه و در پایان و ارائه کارت‌های راهنمایان گردشگری سلامت با دو نشان میراث فرهنگی و علوم پزشکی اهدا شد.

وی در خصوص بیمارانی که وارد کشور ایران می‌شوند، نیز گفت: اکثر بیمارانی که وارد ایران می‌شوند از کشورهای عمان و عراق هستند تلاش داریم تمرکز جذب گردشگران سلامت را روی کشورهای آسیای میانه بگذاریم. البته یکی از ظرفیت‌هایی که وجود دارد کشور تاجیکستان است که لحاظ فرهنگی و زبانی، با ایران بسیار قرابت دارد که می‌توانند بازار هدف‌های جدید و بکری را برای ایران ایجاد کند.

مدیرکل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس همچنین با یادآوری اینکه نمایشگاه گردشگری سلامت عمان در مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: سعی داریم در این نمایشگاه قوی ظاهر شویم و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را ترغیب کنیم تا در این نمایشگاه شرکت کنند.

پایان خبر اکسیبو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تدوین سند توسعه راهبردی گردشگری شهرستان‌های فارس" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تدوین سند توسعه راهبردی گردشگری شهرستان‌های فارس"، کلیک کنید.