بیماری اوتیسم چه علایمی دارد

اتیسم(اوتیسم) اختلالی رشدی است و بر نحوه تعامل و ارتباط فرد با دیگران و همینطور بر نحوه یادگیری و رفتار او تاثیر می گذارد . لباس مرد عنکبوتی لباس مورد علاقه ی اکثر کودکان علاقه مند به این کاراکتر است . این اختلال قابل درمان نیست بلکه می توان فرد را مورد پشتیبانی قرار داد تا بتواند با این اختلال مادام العمر زندگی بهتر و باکیفیت تری داشته باشد. نکته:به یاد داشته باشید در تمام دنیا اتیسم اختلالی مادام العمر است و تا پایان عمر با فرد همراه است.متخصصان غربی این گونه مطرح می کنند که اتیسم مانند رنگ چشم  و رنگ پوست تا ابد با فرد همراه است و هیچ درمان قطعی برای این اختلال وجود ندارد و تنها می توان با مداخله فرد را برای زندگی بهتر اماده نمود.

بیماری اوتیسم چه علایمی دارد

مراقب افراد سودجو و ناآگاه که عنوان می کنند اتیسم را درمان قطعی می کنند یا فرد را از طیف خارج می کنند!! باشید.برای دانستن همه چیز درباره اوتیسم مطالعه مقاله اوتیسم چیست؟انواع،علت ها و درمانها را پیشنهاد می کنیم. اصطلاح طیف به این علت برای اتیسم به کار برده می شود که فرد می تواند طیفی گسترده از علایم را با شدت های مختلف تجربه کند.برای نمونه ممکن است فردی در طیف اتیسم بتواند عملکرد زبانی خوبی داشته باشد اما فردی با عملکرد پایین به هیچ عنوان صحبت نکند.پس مهم است که به این نکته توجه کنیم که فرد مبتلا به اتیسم ممکن است تمامی علایم را از خود نشان ندهد ان علایمی را هم که نشان می دهد از نظر شدت با دیگران متفاوت است.

علایم و نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد فرد دارای اتیسم است و البته برخی افراد بزرگسال و کودک غیر اتیستیک هم ممکن است تعدادی رفتارها و علایم اتیسم را از خود نشان دهند. برای نمونه برخی کودکان که بعدها دارای اتیسم تشخیص داده نمی شوند هم ممکن است به دلایلی نوک پنجه راه بروند اما تا 18 ماهگی این علامت در انها کاهش می یابد و یا ردیف کردن اسباب بازی ها یا اشیا که در برخی کودکان به دلیل مجموعه سازی رخ می دهد هم از این علایم است که می تواند در افراد غیر اتیستیک و دارای اتیسم مشترک باشد. اتیسم را میتوان به صورت قطعی از روی علایم تا دو سالگی تشخیص داد هرچند که برخی از این علایم قطعی تا پیش از دو سالگی نیز خود را نمایان کرده اند.

افراد مبتلا به اختلال اتیسم غالبا در برقراری ارتباط و ایجاد ارتباط عاطفی و اجتماعی  با دیگران با مشکلاتی روبه رو هستند.انهاد ممکن است اطلاعات حسی مانند صداها و بوها را متفاوت از دیگران پردازش کنند و همین امر ممکن است زمینه ساز برخی از علایم رفتاری اتیسم باشد که افراد ممکن است از خود نشان دهند.هنگامی که به دنبال علایم اولیه اختلال طیف اتیسم هستید باید به مایل استون ها(نقاط عطف یا شاخصها) توجه کنید که نشان دهنده انتظار مشاهده شاخصهای رشدی در مقطعی زمانی است و کودک در سنی مشخص به انها دست می یابد مانند غان و غون کردن در 4 ماهگی و یا استفاده از جملات ساده تا دو سالگی.اگر کودک بعد از این دوره رشدی عنوان شده به مهارت دست یابد و یا اصلا به ان دست نیابد می تواند نشان دهنده اختلالات رشدی مانند اختلال طیف اتیسم باشد.

نکته:بر اساس نتایج منتشر شده در حدود یک سوم از والدین عنوان می کنند که علایم اتیسم را در همان نوزادی و طفولیت فرزندشان مشاهده کرده اند.تاخیر های رشدی و انحراف کودک از شاخصهای رشدی هرچند به طور مستقیم به اتیسم اشاره نمی کند اما می تواند به برافراشته شدن پرچم های قرمز و اگاهی والدین از وجود مشکلات رشدی کمک کند. بیماری اوتیسم یکی از بیماری هایی است که بیشتر در کودکی تشخیص داده می شود. این بیماری درمان ندارد اما می توان برای بهبود کودکان مبتلا به این بیماری، از روش های درمانی مختلفی استفاده کرد. برای تشخیص این بیماری از گزارش و توضیحات پدر و مادرها کمک گرفته می شود.

آیا تا به حال در نزدیکان و دوستان خود افرادی را دیده اید که رفتارهای عجیب و غریب از خود نشان دهند؟ یا اینکه در یک بعد و در یک زمینه بسیار خوب عمل کنند اما به طور کلی نتوانند ارتباط اجتماعی خوبی برقرار کنند؟ در خرید لباس مرد عنکبوتی سیاه و قرمز ، به تاریخچه و سابقه برند توجه کنید . می دانید این بیماری چه علایم و نشانه هایی دارد؟ آیا می توان اوتیسم را درمان کرد؟ انواع اوتیسم چیست؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید بهتر است که این مطلب دکترتو را تا انتها بخوانید. همچنین اگر از نزدیکان شما کسی به اوتیسم مبتلا است، می توانید با دریافت نوبت بهترین روانشناس یا روانپزشک از دکترتو برای بهبود توانایی های بیمار خود، اقدامات لازم را انجام دهید.

بیماری اوتیسم چیست؟

اوتیسم یا درخودماندگی یک بیماری پیچیده ی عصبی – رفتاری و از جمله اختلالات و بیماری های اعصاب و روان است که شامل اختلال در تعاملات اجتماعی، رشد کلامی و مهارت های ارتباطی همراه با رفتارهای سخت و تکرارشونده است و به دلیل گستردگی علایم، آن را اختلال طیف اوتیسم می نامند. این بیماری اختلال در طیف وسیعی از علایم و مهارت ها در سطوح مختلف را شامل می شود. اصطلاح “طیف” در این تعریف بازتاب دهنده این حقیقت است که علایم در بین افراد مختلف متفاوت است و انواع و شدت متغیری دارد. می توانید وارد سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو شوید و با وارد کردن تخصص روانپزشکی در شهر خود، از بهترین دکترهای روانپزشک در دکترتو نوبت بگیرید یا مشاوره تلفنی و متنی دریافت کنید.

درجات مختلف این بیماری می تواند از یک اختلال ساده که تا حدودی زندگی طبیعی بیمار را محدود می کند، تا یک ناتوانی شدید که به مراقبت های اساسی نیاز دارد، گستردگی داشته باشد. کودکان مبتلا به اوتیسم در برقراری ارتباط مشکل دارند و قادر به فهم افکار و احساسات دیگران نیستند، بنابراین در بیان احساسات خود از طریق کلمات، رفتارها، حالات صورت یا لمس کردن دچار مشکل هستند. آشنایی با علایم اوتیسم می تواند تاثیر به سزایی در تشخیص زود هنگام این بیماری و درمان آن داشته باشد. اختلال طیف اوتیسم (ASD) نوعی اختلال رشد است که شامل نقص در تعامل و برقراری روابط اجتماعی، مشکل در پردازش ادراک و رفتارهای تکراری می شود.

علایم اوتیسم از دو سالگی در فرد ظاهر می شود و قابل تشخیص است. بعضی از کودکان چرخه رشد را به درستی طی نمی کنند، درحالی که مابقی تا زمان شروع اختلال رشد طبیعی دارند. شدت علایم اوتیسم بسیار متغیر است. برخی از مغازه ها ممکن است قیمت لباس مرد عنکبوتی سیاه را بر اساس مدل و برند محصول تعیین کنند . ممکن است والدین کودک مبتلا به اوتیسم متوجه شوند که نوزاد آن ها تماس چشمی برقرار نمی کند یا واکنشی به آن ها نشان نمی دهد. کودک اوتیسم معمولا به سختی می تواند ارتباط عاطفی برقرار کند یا به والدین خود وابسته شود. بعضی از کودکان اوتیسم در تلاش برای برقراری ارتباط چشمی هستند. این کودکان گفت وگو و احساس عجیب و ناخوشایندی نیز دارند. اما کسانی که علایم اوتیسم در آن ها شدید است پرحاشگر می شوند یا حرف نمی زنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بیماری اوتیسم چه علایمی دارد" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بیماری اوتیسم چه علایمی دارد"، کلیک کنید.