بهره‌برداری از پروژه فاضلاب خرم‌دره راهکار حل مشکل تجمع فاضلاب

بهره‌برداری از پروژه فاضلاب خرم‌دره راهکار حل مشکل تجمع فاضلاب

اکسیبو/زنجان رئیس اداره محیط‌زیست خرم‌دره گفت: بهره‌برداری از پروژه فاضلاب خرم‌دره راهکار حل مشکل تجمع فاضلاب است.

محمدهادی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اکسیبو، با اشاره به اینکه محل تجمع آب‌وفاضلاب یکی از محل‌های حضور پشه آئدس است، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع تب دنگی و پشه آئدس جلسه ستاد مدیریت بحران در محل فرمانداری خرم‌دره برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات جلسه این بود که دستگاه‌های مرتبط نسبت به شناسایی محل تجمع فاضلاب در داخل و حاشیه شهر اقدام کنند، ادامه داد: در همین راستا با همکاری شبکه بهداشت کارگروهی تشکیل شده و بازدید مشترکی با مشارکت ادارات حفاظت محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری، امور منابع آب و اداره آب‌وفاضلاب شهرستان از محل‌های تجمع فاضلاب صورت گرفت.

کاظمی با اشاره به اینکه پس از شناسایی کانون‌های تجمع فاضلاب مقرر شد دستگاه‌های مرتبط نسبت به رهاسازی این فاضلاب‌ها اقدام کنند، متذکر شد: یکی از مکان‌هایی که در این بازدیدها به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفت رودخانه کبیر بود که مسیرهای ورودی فاضلاب‌ها شناسایی شد و در حال حاضر شهرداری در حال بازگشایی این مسیرها است.

او با بیان اینکه در بحث فاضلاب علاوه بر معضلات زیست‌محیطی و آلودگی موضوع اختلاط با آب‌های کشاورزی نیز مطرح است، تصریح کرد: اختلاط آب‌های کشاورزی با فاضلاب موجب تهدید سلامت انسان‌ها است که در این راستا در شهرستان دو مورد جداسازی آب‌های خاکستری از آب‌های کشاورزی انجام شده است و این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس اداره محیط‌زیست خرم‌دره با تاکید بر ضرورت استمرار لایروبی‌های رودخانه کبیر خرم‌دره همچنین مسیر تجمع فاضلاب‌ها، ادامه داد: هر چند این اقدام یک اقدام خوب است اما مقطعی بوده و مانند یک مسکن است، لذا برای حل اساسی این مشکل بهره‌برداری از پروژه فاضلاب شهر خرم‌دره از ضروریات است.

پایان خبر اکسیبو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهره‌برداری از پروژه فاضلاب خرم‌دره راهکار حل مشکل تجمع فاضلاب" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهره‌برداری از پروژه فاضلاب خرم‌دره راهکار حل مشکل تجمع فاضلاب"، کلیک کنید.