بررسی مودم بی‌سیم 3G/4G دی-لینک مدل DWR-921E

نقد و بررسی

مودم بی سیم D-Link DWR-921E 4G

مودم بی سیم D-Link DWR-921E 4G بر خلاف مودم های سیم کارت معمولی که مجهز به باتری هستند، در DWR-921E مودمی را می بینیم که از سیم کارت برای اتصال به اینترنت استفاده می کند. اما بدون باتری است و با برق شهری کار می کند. با خرید این محصول دستگاهی دریافت خواهید کرد که می تواند به صورت عمودی روی پاهای خود بایستد و اینترنت 4G باکیفیت را در اختیار شما قرار دهد. در مودم هایی که اینترنت را از سیم کارت می گیرند، محل قرار دادن سیم کارت معمولاً یا زیر باتری است یا از طریق یک شیار خارجی قابل دسترسی است. اما با مودم DWR-921E این شیار در زیر محفظه قرار دارد و برای درآوردن و قرار دادن سیم کارت باید دستگاه (که خیلی سنگین نیست) را از روی زمین بلند کرده و زیر و رو کنید تا این شیار را ببینید. . پس از انجام این کار، دکمه WPS را نیز مشاهده خواهید کرد. با استفاده از این دکمه می توانید به راحتی و بدون نیاز به وارد کردن رمز به شبکه بی سیم ایجاد شده توسط مودم متصل شوید.

پنل جلو

اولین چیزی که در قسمت جلویی دستگاه توجه را به خود جلب می کند، نمای بیرونی براق آن است که به رنگ سفید یکدست است. هنگامی که از زرق و برق و زرق و برق جلویی عبور کردید، متوجه چند چراغ LED ساده خواهید شد که به عنوان یک صفحه کنترل عمل می کنند. چراغ های چیده شده به صورت عمودی در جلوی DWR-921E به ترتیب نشان دهنده روشن بودن، اتصال Wi-Fi، اتصال کابل LAN و اتصال سیم کارت (آنتن) هستند.

پنل پشتی

در پنل پشتی مودم چیز زیادی در انتظار شما نیست. تنها چیزی که در این قسمت خواهید دید دو پورت LAN است که یکی از آنها به عنوان WAN/LAN کار می کند. خوبی داشتن چنین پورتی این است که به کاربر این امکان را می دهد که اگر مودم کابلی یا مودم وایمکس دارد، آن دستگاه ها را به آن مودم متصل کرده و یک شبکه بی سیم خانگی راه اندازی کند. همچنین دو پورت برای اتصال دستگاه های خانگی خود به شبکه خواهید داشت. افراد زیادی هستند که تلویزیون هوشمندشان از طریق کابل LAN به اینترنت متصل می شود یا لپ تاپ قدیمی دارند و از عدم اتصال به شبکه وای فای لپ تاپ خود رنج می برند. با این دو بندر ارزشمند نیاز این گروه برطرف می شود.
حداکثر سرعت این پورت ها 100 مگابیت بر ثانیه است و عدم اتصال گیگابیتی به شدت احساس می شود. کنار پورت های LAN کانکتور اتصال کابل برق هست و نه چیز دیگه! D-Link کمی سفت بود و تنها یک کانکتور برای آنتن تقویت کننده در پشت پنل قرار داده بود. اگر دی لینک به جای نصب اتصال آنتن، خود آنتن را همراه محصول قرار می داد، بهتر دل مشتریان را به دست می آورد.

ویژگی های نرم افزار

مودم DWR-921E دارای فایروال دو لایه است و می تواند از شبکه خانگی شما از طریق SPI و NAT محافظت کند. وجود قابلیت اتصال به شبکه های VPN با انواع L2TP و PPTP و …. اتصال کارکنان و مدیران به شبکه های شرکتی را آسان می کند. این مودم می تواند برای والدین و همچنین کسانی که نسبت به وب سایت های بازدید شده توسط کاربران حساس هستند مفید و موثر باشد. این افراد به راحتی می توانند از ویژگی URL Filter استفاده کنند و دسترسی به آدرس های اینترنتی خاص را محدود کنند. مدیران شبکه و متخصصان شبکه همچنین می توانند از ویژگی هایی مانند فیلتر کردن بر اساس آدرس IP و آدرس MAC و ارسال پورت استفاده کنند. امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه (SMS) از طریق رابط نرم افزاری زیر مرورگر مودم وجود دارد.

نتیجه

مودم های 4G و به طور کلی مودم های سیم کارتی هر روز پیشرفته تر می شوند و ویژگی های جامع تری را ارائه می دهند. DWR-921E علاوه بر اینکه یک مودم سیم کارتی است و اینترنت پرسرعت در شبکه 4G را در اختیار کاربران خانگی قرار می دهد، ویژگی های یک روتر بی سیم جمع و جور نیز دارد. داشتن دو پورت LAN چیزی نیست که در هیچ مودم دیگری در این رنج قیمت پیدا شود. پوشش خوب اینترنت و وای فای علاوه بر ارائه امکانات نرم افزاری که به راحتی در اندازه کوچک قابل استفاده است، از ویژگی های مهم مودم DWR-921E است.


نویسنده:
فروشگاه اینترنتی و مجله اکسیبو (برگرفته از صفحه محصول در وب سایت سازنده دی لینک)
اگر از این مقاله استفاده می کنید، لطفاً نام و آدرس فروشگاه اینترنتی و مجله اکسیبو را درج کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی مودم بی‌سیم 3G/4G دی-لینک مدل DWR-921E" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی مودم بی‌سیم 3G/4G دی-لینک مدل DWR-921E"، کلیک کنید.