برخورد قاطع با ارگان‌هایی که اتباع را به کار گرفته‌اند

برخورد قاطع با ارگان‌هایی که اتباع را به کار گرفته‌اند

اکسیبو/کرمان دادستان بم گفت: دستگاه‌ها وظایف خود را فراموش کرده‌اند و ادارات وظایف خود را وظیفه نمی‌دانند.

بهنام جعفری‌زاده امروز، ۲۶ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به برخورد با اتباع بیگانه اظهار کرد: با توجه به اینکه حضور اتباع افغانستانی در شرق استان کرمان ممنوع است اما برخی اتباع بیش از ۳۰ سال در این منطقه زندگی می‌کنند، علت چیست؟ مقصر کیست؟

وی با اشاره به ترک فعل‌های برخی از ادارات عنوان کرد: برخی از دستگاه‌ها وظایف خود را فراموش کرده‌اند، شرح وظایف در هر اداره و ارگان آمده چرا باید تمام مسائل از طریق قوه قهریه پیگیری شود.

طبق اعلام دادستان بم، در بحث جمع‌آوری اتباع آخرین مرحله باید قوه قهریه ورود کنند.

به اعتقاد وی، آیا چهل سال پیش در کشور ما استادکار ماهر وجود نداشته است؟! که امروز می‌بینیم سیل مهاجرت اتباع به کشور بی‌نهایت شده، برای اینکه نیروی کارگری ایرانی از حق حقوق بهره می‌برد ولی کارگر افغانی از مزایایی حقوقی بی‌بهره است و به همین دلیل است که صاحبان مشاغل از به کارگیری کارگر ایرانی خودداری می‌کنند.

دادستان شهرستان بم با اشاره به وضع موجود در جامعه بیان کرد: باید به دنبال راه حلی باشیم تا جوانان را به سمت کار سوق دهیم.

وی از کارخانه‌ها و مشاغل خرد درخواست کرد: به جوانان خودمان بها بدهید تا جامعه‌ای آری از هر گونه جرمی داشته باشیم.

جعفری‌زاده گفت: چرا ادارات باید از وجود اتباع در کار دولتی استفاده کنند؟ و این کار غیر قانونی است و به‌کارگیری اتباع خارجی در تمامی دستگاه‌ها ممنوع است و با دستگاه‌های دولتی، نیم دولتی و غیردولتی متخلف برخورد خواهد شد.

در ادامه رئیس دادگستری گفت: شاید تا چند سال گذشته حضور اتباع در شهرستان موضوع چندان مهمی نبود ولی الان به موضوع مهمی تبدیل شده است.

سلمان اعظمی افزود: با توجه به اینکه شهرستان بم همجوار با دو کشور همسایه است و مسیر تردد قاچاق انسان است باید به این امر توجه بیشتری داشته باشیم.

اعظمی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی باید از به‌کارگیری اتباع خودداری کند. متاسفانه امروز شاهد به‌کارگیری اتباع در این منطقه هستیم که اگر اتفاقی رخ بدهد اولین کسی که مدعی است خود منطقه است، پس باید نظارت بیشتری در این امر داشته باشند.

پایان خبر اکسیبو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برخورد قاطع با ارگان‌هایی که اتباع را به کار گرفته‌اند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برخورد قاطع با ارگان‌هایی که اتباع را به کار گرفته‌اند"، کلیک کنید.