اهتزاز پرچم عزای حرم امام حسین(ع) در آغاز ماه محرم+ویدئو

اهتزاز پرچم عزای حرم امام حسین(ع) در آغاز ماه محرم+ویدئو

هر ساله در شب اول ماه محرم آئین تعویض پرچم حرم امام حسین(ع) برگزار می‌شود. این مراسم نماد آغاز ماه عزاداری و سوگواری برای حضرت سیدالشهدا (ع) است. در این مراسم، پرچم سرخ رنگ از گنبد حرم امام حسین (ع) پایین کشیده می‌شود و پرچم سیاه عزای محرم جایگزین آن می‌شود.

به گزارش اکسیبو، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، آیین تعویض پرچم حرم مطهر امام حسین (ع) در شب اول ماه محرم و با حضور هزاران زائر و با سردادن شعار «لبیک یا حسین» برگزار شد.

هر ساله در این شب، پرچم سرخ گنبد حرم مطهر سیدالشهدا (ع) با پرچمی به رنگ سیاه تعویض می‌ شود تا بیانگر آغاز موسم اندوه و ایام عزای امام حسین (ع) و یارانش در ماه محرم امسال باشد.

گفتنی است، دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در نجف اشرف در بیانیه‌ای دوشنبه (۱۸تیرماه) را اول ماه محرم سال ۱۴۴۶ هجری قمری اعلام کرده است.

پایان خبر اکسیبو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اهتزاز پرچم عزای حرم امام حسین(ع) در آغاز ماه محرم+ویدئو" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اهتزاز پرچم عزای حرم امام حسین(ع) در آغاز ماه محرم+ویدئو"، کلیک کنید.