آزادراه تهران ـ شمال یک طرح ملی است که باید با منابع ملی در اولین فرصت تکمیل و نهایی شود
معاون اول رئیسجمهور:
معاون اول رئیسجمهور در جلسه مربوط به آزادراه تهران – شمال گفت: ساخت این آزادراه تاثیر مهمی در صرفهجویی زمان، سوخت و آرامش مردم در یک سفر امن و لذتبخش دارد.
به گزارش خبرگزاری اکسیبو، محمدرضا عارف معاون اول رئیسجمهور در جلسه مربوط به آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه از ساخت قطعات نهاییشده این آزادراه با بهترین کیفیت، احساس غرور میکنیم، تاکید کرد: باید با کمک سازمان برنامه و بودجه کشور و برآورد سازوکارهای پرداخت سهم دولت در این آزادراه و راهکارهای تامین مالی و تخصیص اعتبارات، هر چه سریعتر ساخت بخشهای باقیمانده به پایان برسد.
عارف تأکید کرد: ساخت این آزادراه تاثیر مهمی در صرفهجویی زمان، سوخت و آرامش مردم در یک سفر امن و لذتبخش دارد.
معاون اول رئیسجمهور با تاکید بر ضرورت رعایت جدی تمام ملاحظات و ضوابط زیستمحیطی در ساخت آزادراه تهران ـشمال، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر نظارت جدی و دقیق باید در موارد ضروری راهکارهایی برای تسهیل روند ساخت این آزادراه ارائه کند.
وی با یادآوری اقدامات انجامشده برای ساخت این آزادراه در دولت دوم اصلاحات، گفت: پس از زمانبر شدن ساخت این آزادراه در آن زمان، تصمیمات بسیار خوبی در خصوص حل مسائل و نگرانیهای محیط زیستی و روشهای تامین مالی در آن برهه زمانی گرفته شد.
در این جلسه، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روسای سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی، دبیر هیئت دولت، سخنگوی دولت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان دستگاههای مرتبط حضور داشتند و مقرر شد کارگروهی برای آغاز ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران – شمال با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مستضعفان، وزارتخانههای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، اقتصاد و نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیسجمهور تشکیل شود.
در ادامه این جلسه که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، در خصوص تامین اعتبارات و تعهدات مالی دولت در بخشهای باقیمانده قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، روشهای تامین مالی آغاز ساخت قطعه ۳ این آزادراه، راهکارهای تامین مالی تهیه تجهیزات و دستگاههای حفاری تونل و الزامات محیط زیستی، بحث، بررسی و تصمیمگیری شد.
در پایان این جلسه ضمن اعلام پیشرفت کاری و فیزیکی ۸۳ درصدی منطقه ۲ به طول ۲۲ کیلومتر، اولویتبندی و ساخت طرح منطقه ۳ به طول ۵۲ کیلومتر نیز مورد بررسی قرار گرفت.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آزادراه تهران ـ شمال یک طرح ملی است که باید با منابع ملی در اولین فرصت تکمیل و نهایی شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آزادراه تهران ـ شمال یک طرح ملی است که باید با منابع ملی در اولین فرصت تکمیل و نهایی شود"، کلیک کنید.