حجم آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

حجم آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

آفتاب نیوز :

مهرنگ رضایی افزود: با توجه به بارش های بهاری و آزاد سازی آب از سد ها امروز تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و 270 متر و 33 سانتی متر رسیده که 6 سانتی متر بالاتر از زمان مشابه سال گذشته و 51 سانتی متر بالاتر از ابتدای مهرماه 1402 است.

وی با بیان اینکه در تراز فعلی حجم دریاچه ارومیه به 1 میلیارد و 770 میلیون متر مکعب رسیده است افزود: حجم دریاچه نسبت به ابتدای سال آبی سال گذشته 1 میلیارد و 1150 میلیون متر مکعب افزایش داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 170 میلیون متر مکعب بیشتر شده است.

رضایی ادامه داد: 250 میلیون متر مکعب اب از آذرماه سال گذشته تا به امروز از سد های آذربایجان غربی وارد دریاچه ارومیه شده که بر اساس مصوب کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه رهاسازی آب از پشت سد های حوزه آبریز دریاچه ارومیه به سمت این دریاچه سالانه یک میلیارد و صد میلیون متر مکعب است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هم اکنون وسعت دریاچه ارومیه 1 هزار و 300 کیلومتر مربع هست که 170 کیلومتر مربع نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و 686 کیلومترمربع نیز نسبت به ابتدای سال ابی 1402 بیشتر شده است.

با اتمام فاز دوم طرح انتقال آب کانی سیب سالانه 600 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی می شود که این طرح نیز تا سه ماه آینده به پایان می رسد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حجم آب دریاچه ارومیه افزایش یافت" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حجم آب دریاچه ارومیه افزایش یافت"، کلیک کنید.