آمده ایم که بمانیم! – اکسیبو

اسراییل پیش تر در غزه بود. تا سال 2005 اسراییل در همین غزه کوچک چندده شهرک صهیونیست نشین داشت اما زیر ضربات آتش و بعد از ناکامی در جنگ سال 2004 علیه مقاومت غزه، مجبور شد از آنجا بیرون برود.

به گزارش اکسیبو، کانال تلگرامی «تنهایی دسته جمعی» با انتشار تصویری از یک دیوار نوشته در طول جنگ تحمیلی نوشت:

این دیوارنوشتۀ نظامیان اشغالگر بعثی در خرمشهر است. نوشته اند: «آمده ایم که بمانیم.» 

نتوانستند که بمانند. غیرت مدافعان ارتشی و سپاهی و بسیجی نگذاشت که بمانند. یک لحظه از فکر بیرون کردن آن ها بیرون نیامدند، تا آنکه دست آخر در عملیات بیت المقدس در سوم خرداد 1361 آنها را بیرون کردند. 

اسراییلی ها چند روز بعد از این واقعه، به لبنان لشکر کشیدند. بر خلاف تمامی پیش بینی ها، تا بیروت پیش روی کردند. اولین پایتخت عربی اشغال شد. آمده بودند که بمانند. اما غیرت گروه های مختلف مقاومت لبنان، و در راسشان حزب الله که در مقابل این اشغالگری تاسیس شد، نگذاشت که بمانند. دست آخر در 25 می 2000 اسراییلی ها را زیر ضربات آتش، و بدون هیچ قید و شرطی، از لبنان بیرون کردند.

اسراییل، آمده تا در فلسطین بماند. همین روزها هم در فکر آن است که دست کم در بخشی از غزه بماند. اما اسراییل پیش تر در غزه بوده است. تا سال 2005 اسراییل در همین غزۀ کوچک چندده شهرک صهیونیست نشین داشت. اما زیر ضربات آتش، و بعد از ناکامی در جنگ سال 2004 علیه مقاومت غزه، مجبور شد از آنجا بیرون برود.

همانطور که نیروهای صدام وحشی نتوانستند در خرمشهر بمانند، همانطور که نیروهای وحشی اسراییلی نتوانستند در لبنان بمانند، همانطور که وحشی های شارون پیشتر نتوانستند در غزه بمانند، این بار هم اشغالگران نخواهند توانست. نه فقط در غزه، که در کل فلسطین.

 اِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ اَلَیْسَ الصُّبْحُ بقَرِیبٍ
البته وعده گاه (عذاب) آنها صبح است، آیا صبح نزدیک نیست؟

آمده ایم که بمانیم!

پایان خبر اکسیبو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آمده ایم که بمانیم! – اکسیبو" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آمده ایم که بمانیم! – اکسیبو"، کلیک کنید.